W artykułach bloga opisane są techniki sprzedaży i sprawdzone „triki” sprzedażowe. Przeczytasz tu o tym: jak napisać ofertę handlową, co ludzi skłania do zakupu i jakich technik sprzedaży warto używać by zdobyć klientów. Nie jest to wiedza dla naciągaczy – opisuję uczciwe praktyki rzemiosła handlowego dla ludzi poważnie podchodzących do swojego zawodu.

 

Krótko o mnie: mam ponad 20-cia lat doświadczenia handlowego. Prowadzę z sukcesem własną firmę.

 

Generowanie LEAD’ów sprzedażowych z użyciem internetowych technik marketingowych to temat, w którym się specjalizuję. Dlatego w większości opublikowanych materiałów znajdziesz odniesienia do technik i „trików” przydatnych do zastosowania na stronie www w celu pozyskiwania maili i nr telefonów od osób – potencjalnych klientów.

Zapoznaj się z prezentowanymi tu technikami sprzedażowymi i marketingowymi.* Użyj ich i doskonal własny biznes.
 
*Część materiałów udostępniam tylko dla zarejestrowanych, bo nie wszyscy muszą wiedzieć na czym polega skuteczność w sprzedaży. Rejestracja na stronie jest za darmo i to się nie zmieni.

Biuletyn Wiedzawfirmie.pl

W biuletynie znajdziesz opisy technik handlowych, triki sprzedażowe itp. Biuletyn wysyłany jest co 4-5 tygodni.
captcha 
Polityka prywatności

Techniki Sprzedaży

Zajmujesz się sprzedażą? Potrzebujesz wiedzieć jak „podejść” klienta, nawiązać z nim kontakt i atrakcyjnie przedstawić swój towar lub usługę?

Sprzedawanie jest łatwe jak masz do tego dryg, ale nawet „beztalencie” (wiem o czym piszę) może mieć bardzo dobre wyniki handlowe gdy dobrze opanuje odpowiednie techniki sprzedaży.

Gdy klienci nie chcą z Tobą rozmawiać i masz wrażenie, że „walisz głową w mur”, bo nie dostajesz odpowiedzi na wysyłane oferty handlowe? Zatrzymaj się na chwilę, zobacz co i jak robisz, zapoznaj się z jedną – dwoma technikami sprzedaży i … zacznij wykorzystywać te techniki sprzedażowe w kolejnych kontaktach z klientem.Obserwuj reakcje klienta na to co (TY) robisz. Wychwyć momenty, w których klient „poszedł” we właściwym kierunku – to robisz dobrze. Później po kolei (powtarzam po kolei) poprawiaj elementy, które nie dawały efektu. Tylko w ten sposób wypracujesz własną – dopasowaną do Twoich możliwości skuteczną technikę sprzedaży.

Nie masz czasu na doskonalenie technik i potrzebujesz wsparcia? Zobacz alternatywne rozwiązane:

pozyskiwanie klientów i zamówień bez zbędnej straty czasu

 

techniki sprzedaży

Technikami sprzedażowymi nazywamy każdy schemat postępowania, który da się zastosować w kontaktach z klientem i który służy zawarciu transakcji sprzedaży. Tyle teorii. W praktyce techniki sprzedaży są to metody wypracowane, powtarzalne i z potwierdzoną empirycznie skutecznością. Aby sprzedać musimy przecież jakoś zbadać potrzeby klienta. Powinniśmy mieć sprawdzone sposoby na złożenie oferty handlowej i wypadałoby wiedzieć jak klienta przekonać do zakupu u nas, a nie u konkurencji. Przez to wszystko trzeba przebrnąć, po to by w finale wystawić fakturę.

Cały ten proces handlowy można przejść na różne sposoby. Można „iść na żywioł” i powoli uczyć się na własnych błędach. Ale po co wyważać otwarte drzwi? Skoro są techniki sprzedaży – wypracowane przez innych. Pamiętaj jednak! Jedne zadziałają u Ciebie bardzo dobrze, a inne dadzą niewielkie rezultaty. Bo to czy dane metody sprzedaży zadziałają w konkretnym biznesie zależy od:

  • dopasowania techniki sprzedaży do branży, sytuacji i klienta,
  • jakości zastosowania danej techniki sprzedażowej,
  • systematyczności w wykorzystywaniu działających technik sprzedaży.

W artykułach znajdziesz opisy technik sprzedażowych, które sam stosowałem przy sprzedaży napojów, papierosów, styropianu, komputerów, programów komputerowych, szkoleń, stron www i innych towarów i usług. Namawiam Cię do wypróbowania tych technik u siebie. Na początku stosuj tylko pojedyncze techniki sprzedażowe. Sprawdzaj jakie przynoszą rezultaty, modyfikuj i udoskonalaj. W ten sposób wyrobisz coś na kształt swojej "metody na klienta", i to będzie najlepsze co możesz zrobić aby wywindować własną sprzedaż.

 

lejek sprzedaży - technika zadawania pytań handlowych

Czyli zastosowanie w sprzedaży - lejka (odpowiednich pytań)

Czym jest technika lejka sprzedaży i na jakiej zasadzie działa? Gdzie można jej użyć? Jak stosować ją w praktyce? Jak podnieść skuteczność sales fannel’a? Sales Fannel – lejek sprzedażowy - to metodologia stosowana do pozycjonowania klientów. Generalnie jest to pojęcie porządkujące możliwości „zakupowe” odbiorców w odniesieniu do ich ilości. Od największej liczby odbiorców, którym można sprzedać niedrogi produkt z małym zyskiem. Do najwęższej grupy najbogatszych, którzy kupują te najdroższe produkty sprzedawane z kosmicznie nieprzyzwoitą marżą. W dalszej części artykułu zapoznasz się ze szczegółami techniki, która wykorzystuje lejek sprzedaży na poziomie bezpośredniego kontaktu z klientem.

Chcesz zautomatyzować swoją sprzedaż w oparciu o mechanizmy lejka ...

blank

Technika sprzedaży: parafrazowanie wypowiedzi klienta

Parafrazowanie to technika negocjacyjna, która polega na powtórzeniu (nie dosłownym lecz sparafrazowanym) wypowiedzi klienta w celu uzasadnienia składanej oferty lub w celu zamknięcia sprzedaży. Wykonuje się ją w czterech krokach:

  1. zadanie pytania istotnego dla uzyskania postępu w procesie sprzedaży,
  2. wysłuchanie odpowiedzi klienta, w której argumentuje on swoją obawę lub oczekiwanie,
  3. powtórzenie przez handlowca – własnymi słowami – sensu wypowiedzi klienta z pytaniem o potwierdzenie „sedna sprawy”,
  4. ponowne powtórzenie przez handlowca – własnymi słowami – argumentów klienta z jednoczesnym zaproponowaniem rozwiązania (produktu) i złożeniem prośby o zatwierdzenie tego rozwiązania. ...

blank

Jeżeli prowadzisz firmę i jesteś zdecydowana lub zdecydowany przejąć kontrolę nad wszystkimi sprawami, które dopominają się Twojej uwagi. Chcesz mieć porządek "w papierach firmy", chcesz kończyć na czas wszystkie rozpoczęte sprawy i pragniesz systematycznie kontrolować wykonanie zadań powierzonych pracownikom.

Jeżeli dodatkowo wymagasz aby komputer faktycznie pomagał Ci w pracy i ułatwiał realizację codziennych często wykonywanych czynności, to ... czytaj dalej.

Technika zarządzania sprzedażą, która cię zaskoczy

eGroupWare to program do wsparcia pracy grupowej i kontroli obiegu dokumentów elektronicznych. Dlaczego piszę o tym programie, a z dwóch powodów:

  1. Ma on prostą budowę (interfejs) ale doskonale nadaje się do planowania i kontrolowania prac związanych z marketingiem, ...

Najważniejszy nawyk handlowca

Co jest najważniejszą techniką sprzedaży?

Jeśli sprzedajesz osobiście i/lub zarządzasz pracą kilku handlowców i chcesz regularnie pozyskiwać nowych klientów oraz konsekwentnie sprzedawać im swój towar oraz usługi to:

Przeczytaj o nawyku, którego brak może zrujnować twoje plany sprzedażowe.

Profesjonalny handlowiec

Jesteś profesjonalistą i jestem przekonany, że masz wystarczająco dużo wiedzy aby zdobywać nowych klientów oraz aby przekonywać ich do zakupu tego co oferujesz.

Zajmując się profesją aktywnej sprzedaży z pewnością wypracowałeś lub wypracowałaś swój własny sposób osiągania sukcesów. Ale przecież zawsze może być lepiej.

To co znajdziesz poniżej jest … niecodziennym spojrzeniem na rozwiązanie problemów, które być może również tobie utrudniają

...

blank

Jak co dzień parkuję samochód pod biurem. Wchodzę, witam się ze wszystkimi i od razu zaczynam przygotowywać się na „nowe wyzwania”. W błogiej ciszy poranka odpalam komputer. Parzę poranną porcję kawy i wybiegając myślami naprzód, planuję najbliższe godziny pracy.

Nagle ciszę przerywa dzwonek telefonu (cholera, stoję najbliżej). Padło na mnie - Odbieram i w słuchawce słyszę głos „lekko" poirytowanego mężczyzny. Z dwóch szybko wypowiadanych przez niego zdań dowiaduję się, że od godziny czeka z ekipą na dostawę farby.

Gdzie? Jakiej farby? O co właściwie chodzi? - Moje szare komórki wszczęły alarm. Zaczęło się.

 

Ta historia (na szczęście dla mnie) miała miejsce ...

blank

Czyli jak wdrażać nowe techniki sprzedaży

Wprowadzanie innowacji w procesie sprzedaży służy przede wszystkim pomnażaniu korzyści z podejmowanych działań. W dziale sprzedaży wprowadzasz innowacje po to, aby: zwiększyć udziału w rynku, zwiększyć marżę, zwiększyć wolumin sprzedaży itd. Dobra innowacja przyczynia się również do uproszczenia co najmniej jednego z funkcjonujących w firmie procesów. Na przykład innowacja polegająca na wprowadzeniu elektronicznego obiegu dokumentów - ułatwia ich odnajdowanie i oczywiście przyczynia się do uproszczenia procesów sprzedaży oraz obsługi klienta.

Jak wdrażać nowe metody, by osiągnąć pozytywny efekt?

...

Największy wróg skutecznej sprzedaży

Czy zastanawiasz się co jest największą przeszkodą w skutecznym wdrożeniu technik sprzedaży?

Co powoduje, że składanie ofert handlowych nie przysparza sprzedaży? Jak każdy przedsiębiorca wstając rano zaczynam myśleć o klientach i sprzedaży. Myślę o dokończeniu zdobytych zleceń. Wybiegam w przyszłość i zaczynam zastanawiać się do kogo wysłać ofertę oraz w jaki sposób pozyskać kolejne zamówienie. Tak! potrzebuję klientów tak samo jak Ty. Na szczęście dla mnie mam wystarczająco dużo doświadczenia (i gotowych do wykorzystania pomysłów na ofertę) aby po prostu przejść do działania, które tak czy owak zakończy się zdobyciem kolejnego klienta. Mój optymizm nie wypływa jednak z posiadania doskonałej oferty, ...

Pozyskiwanie klientów

Zastanawiasz się od czego zacząć pozyskiwanie nowych klientów?

Szukasz sposobu aby przyciągnąć do siebie tych najlepszych kupujących? A może po prostu nie wiesz co zrobić aby pozyskać klientów?

Możesz mieć świetny produkt lub usługę. Możesz nawet mieć najlepszą na rynku cenę, ale jak nie będziesz mieć skutecznego sposobu na pozyskanie Klientów, to Twój biznes nie będzie "najlepiej" zarządzaną firmą.

Bez względu na to czy sprzedajesz towary czy specjalistyczne usługi musisz zdobywać klientów, którzy będą to od Ciebie kupować. Zanim jednak przystąpisz do aktywnych działań handlowych zastanów się komu tak naprawdę chcesz sprzedawać. 

Co trzeba wiedzieć o pozyskiwaniu Klientów?

Biznesy które kwitną oprócz sposobu na zdobywanie ...

blank

Co to jest eGroupWare? Co trzeba zrobić aby korzystać z programu eGroupWare? Do czego możesz użyć programu eGroupWare?    

Co to jest eGroupWare?

eGroupWare jest open souce'owym programem komputerowym napisanym w technologii PHP i przeznaczonym do wspomagania pracy grupowej. Tak naprawdę program to platforma składająca się z wzajemnie powiązanych modułów obsługujących różne obszary pracy w firmie. Zawiera między innymi moduł do obsługi poczty elektronicznej, moduł kalendarza grupowego, dziennik zdarzeń zawierający notatki i zadania, moduł do planowania pracy, moduł do gromadzenia wiedzy, moduł do zarządzania dokumentami i plikami itd..

W sumie w eGroupWare jest 28 funkcjonalnych modułów. Program ten ...

blank

Dlaczego strategia firmy ma znaczenie?

W strategii odzwierciedlasz wszystkie wartości, którymi chcesz się dzielić: z klientami, z inwestorami, z dostawcami i z pracownikami. Jak nie przyłożysz się i nie opiszesz strategii własnej firmy, to później stając przed codziennymi wyborami będziesz miał utrudnione podejmowanie niemal każdej decyzji. Dlatego właśnie opisanie strategii jest takie ważne (o ile oczywiście przykładasz wagę do podejmowania właściwych decyzji).

Strategia firmy - przykład.

Analiza rozwoju firmy bez i z opisaną strategią.

Czy entuzjazm może zastąpić strategię?

Wyobraź sobie taką sytuację (niestety często jest to bardzo realna sytuacja)

Twój biznes kręci się nazwijmy to - tak sobie, więc sięgasz po pomysł rozwoju działalności w ...

Zobacz coś, czego nie pokazują na kursach handlowych

W praktyce połączenie wiedzy handlowej, organizacyjnej i technicznych umiejętności związanych z wykorzystaniem programów komputerowych jest jedną z podstawowych cech dobrego Sprzedawcy.

Na kursach uczących rzemiosła handlowego ciągle spotykałem się z "wytycznymi" co i kiedy trzeba zrobić aby pozyskać Klienta. Później wracałem do pracy i długo zastanawiałem się jak tę ponoć "praktyczną" wiedzę wcielić w życie. Nie było łatwo, ale w końcu stworzyłem mój własny system skutecznej pracy.

W wideo zobaczysz jeden z elementów systemu, który u mnie b. dobrze funkcjonuje. Dzielę się z Tobą metodą na tworzenie oferty handlowej w oparciu o szablony. Tłumaczę jak ...

blank

Jak rozkręcać sprzedaż aby jej .. nie zdusić

Ile nowych technik sprzedaży wdrażać w jednym czasie? Dlaczego podejście "hurtowe" do zmian może być szkodliwe dla wyników handlowych?

Pisałem już o tym, jak duże znaczenie we wprowadzaniu nowych metod sprzedawania ma systematyczność. Tym razem krótko o tym, dlaczego ważne jest aby wprowadzać jednocześnie tylko pojedyncze innowacje. Za takim podejściem przemawia co najmniej kilka bardzo ważnych argumentów:

  • Trudno jest przewidzieć wpływ na firmę kilku jednocześnie wprowadzanych zmian. Zdarza się, że w którymś momencie wdrażania innowacje wymagają podjęcia kolidujących ze sobą działań. Zakłóca to funkcjonowanie firmy i negatywnie wpływa na ocenę skuteczności wprowadzanych innowacji.
  • Wprowadzanie innowacji wymaga ...

W artykułach bloga opisane są techniki sprzedaży i sprawdzone „triki” sprzedażowe. Przeczytasz tu o tym: jak napisać ofertę handlową, co ludzi skłania do zakupu i jakich technik sprzedaży warto używać by zdobyć klientów. Nie jest to wiedza dla naciągaczy – opisuję uczciwe praktyki rzemiosła handlowego dla ludzi poważnie podchodzących do swojego zawodu.

 

Krótko o mnie: mam ponad 20-cia lat doświadczenia handlowego. Prowadzę z sukcesem własną firmę.

 

Generowanie LEAD’ów sprzedażowych z użyciem internetowych technik marketingowych to temat, w którym się specjalizuję. Dlatego w większości opublikowanych materiałów znajdziesz odniesienia do technik i „trików” przydatnych do zastosowania na stronie www w celu pozyskiwania maili i nr telefonów od osób – potencjalnych klientów.

Zapoznaj się z prezentowanymi tu technikami sprzedażowymi i marketingowymi.* Użyj ich i doskonal własny biznes.
 
*Część materiałów udostępniam tylko dla zarejestrowanych, bo nie wszyscy muszą wiedzieć na czym polega skuteczność w sprzedaży. Rejestracja na stronie jest za darmo i to się nie zmieni.

Biuletyn Wiedzawfirmie.pl

W biuletynie znajdziesz opisy technik handlowych, triki sprzedażowe itp. Biuletyn wysyłany jest co 4-5 tygodni.
captcha 
Polityka prywatności