W artykułach bloga opisane są techniki sprzedaży i sprawdzone „triki” sprzedażowe. Przeczytasz tu o tym: jak napisać ofertę handlową, co ludzi skłania do zakupu i jakich technik sprzedaży warto używać by zdobyć klientów. Nie jest to wiedza dla naciągaczy – opisuję uczciwe praktyki rzemiosła handlowego dla ludzi poważnie podchodzących do swojego zawodu.

 

Krótko o mnie: mam ponad 20-cia lat doświadczenia handlowego. Prowadzę z sukcesem własną firmę.

 

Generowanie LEAD’ów sprzedażowych z użyciem internetowych technik marketingowych to temat, w którym się specjalizuję. Dlatego w większości opublikowanych materiałów znajdziesz odniesienia do technik i „trików” przydatnych do zastosowania na stronie www w celu pozyskiwania maili i nr telefonów od osób – potencjalnych klientów.

Zapoznaj się z prezentowanymi tu technikami sprzedażowymi i marketingowymi.* Użyj ich i doskonal własny biznes.
 
*Część materiałów udostępniam tylko dla zarejestrowanych, bo nie wszyscy muszą wiedzieć na czym polega skuteczność w sprzedaży. Rejestracja na stronie jest za darmo i to się nie zmieni.

Biuletyn Wiedzawfirmie.pl

W biuletynie znajdziesz opisy technik handlowych, triki sprzedażowe itp. Biuletyn wysyłany jest co 4-5 tygodni.
captcha 
Polityka prywatności

W artykułach przeczytasz odpowiedzi na te i podobne pytania. Znajdziesz tu konkretne instrukcje „krok po kroku”, które możesz od razu zastosować w swojej firmie. Ale i odszukasz (mam taką nadzieję) inspirację do wzbogacania własnego marketingu o techniki, które sprawdziły się u innych.

 

Jeśli dojdziesz do wniosku, że wdrażanie na własną rękę marketingu i sprzedaży w Internecie jest dla Ciebie zbyt czasochłonne, to zapoznaj się z alternatywnym rozwiązaniem: 

pozyskiwanie klientów i zamówień bez zbędnej straty czasu

 

Skorzystasz wówczas z mojego ponad 20-to letniego doświadczenia: w tworzeniu ofert handlowych, w negocjowaniu z klientami, w robieniu deal’e  na setki tysięcy zł. Ale także z praktyki nadzorowania pracy handlowców, korygowania wzorów pism i przechwytywania od konkurencji najskuteczniejszych technik sprzedaży. W usługi wkładam również całe to moje doświadczenie związane z wdrażaniem metod sprzedaży opartych o marketing internetowy i sprawdzone (zawsze skuteczne) handlowe działania offline.

Najważniejszy nawyk handlowca

Co jest najważniejszą techniką sprzedaży?

Jeśli sprzedajesz osobiście i/lub zarządzasz pracą kilku handlowców i chcesz regularnie pozyskiwać nowych klientów oraz konsekwentnie sprzedawać im swój towar oraz usługi to:

Przeczytaj o nawyku, którego brak może zrujnować twoje plany sprzedażowe.

Profesjonalny handlowiec

Jesteś profesjonalistą i jestem przekonany, że masz wystarczająco dużo wiedzy aby zdobywać nowych klientów oraz aby przekonywać ich do zakupu tego co oferujesz.

Zajmując się profesją aktywnej sprzedaży z pewnością wypracowałeś lub wypracowałaś swój własny sposób osiągania sukcesów. Ale przecież zawsze może być lepiej.

To co znajdziesz poniżej jest … niecodziennym spojrzeniem na rozwiązanie problemów, które być może również tobie utrudniają

...

Największy wróg skutecznej sprzedaży

Czy zastanawiasz się co jest największą przeszkodą w skutecznym wdrożeniu technik sprzedaży?

Co powoduje, że składanie ofert handlowych nie przysparza sprzedaży? Jak każdy przedsiębiorca wstając rano zaczynam myśleć o klientach i sprzedaży. Myślę o dokończeniu zdobytych zleceń. Wybiegam w przyszłość i zaczynam zastanawiać się do kogo wysłać ofertę oraz w jaki sposób pozyskać kolejne zamówienie. Tak! potrzebuję klientów tak samo jak Ty. Na szczęście dla mnie mam wystarczająco dużo doświadczenia (i gotowych do wykorzystania pomysłów na ofertę) aby po prostu przejść do działania, które tak czy owak zakończy się zdobyciem kolejnego klienta. Mój optymizm nie wypływa jednak z posiadania doskonałej oferty, ...

blank

Dlaczego strategia firmy ma znaczenie?

W strategii odzwierciedlasz wszystkie wartości, którymi chcesz się dzielić: z klientami, z inwestorami, z dostawcami i z pracownikami. Jak nie przyłożysz się i nie opiszesz strategii własnej firmy, to później stając przed codziennymi wyborami będziesz miał utrudnione podejmowanie niemal każdej decyzji. Dlatego właśnie opisanie strategii jest takie ważne (o ile oczywiście przykładasz wagę do podejmowania właściwych decyzji).

Strategia firmy - przykład.

Analiza rozwoju firmy bez i z opisaną strategią.

Czy entuzjazm może zastąpić strategię?

Wyobraź sobie taką sytuację (niestety często jest to bardzo realna sytuacja)

Twój biznes kręci się nazwijmy to - tak sobie, więc sięgasz po pomysł rozwoju działalności w ...

blank

Jak co dzień parkuję samochód pod biurem. Wchodzę, witam się ze wszystkimi i od razu zaczynam przygotowywać się na „nowe wyzwania”. W błogiej ciszy poranka odpalam komputer. Parzę poranną porcję kawy i wybiegając myślami naprzód, planuję najbliższe godziny pracy.

Nagle ciszę przerywa dzwonek telefonu (cholera, stoję najbliżej). Padło na mnie - Odbieram i w słuchawce słyszę głos „lekko" poirytowanego mężczyzny. Z dwóch szybko wypowiadanych przez niego zdań dowiaduję się, że od godziny czeka z ekipą na dostawę farby.

Gdzie? Jakiej farby? O co właściwie chodzi? - Moje szare komórki wszczęły alarm. Zaczęło się.

 

Ta historia (na szczęście dla mnie) miała miejsce ...

blank

Czyli jak wdrażać nowe techniki sprzedaży

Wprowadzanie innowacji w procesie sprzedaży służy przede wszystkim pomnażaniu korzyści z podejmowanych działań. W dziale sprzedaży wprowadzasz innowacje po to, aby: zwiększyć udziału w rynku, zwiększyć marżę, zwiększyć wolumin sprzedaży itd. Dobra innowacja przyczynia się również do uproszczenia co najmniej jednego z funkcjonujących w firmie procesów. Na przykład innowacja polegająca na wprowadzeniu elektronicznego obiegu dokumentów - ułatwia ich odnajdowanie i oczywiście przyczynia się do uproszczenia procesów sprzedaży oraz obsługi klienta.

Jak wdrażać nowe metody, by osiągnąć pozytywny efekt?

...

Powiązania w bazie danych klientów

Czy każda baza klientów jest "martwa"?

Jeżeli nie pozyskujesz klientów, pomimo tego, że wysyłasz setki ofert i wykonujesz tysiące telefonów. To jedną z prawdopodobnych przyczyn może być źle zorganizowana baza danych firm i klientów. Dlaczego?

Baza danych klientów tylko pozornie jest zwykłą listą nazw firm lub nazwisk różnych ludzi. Tak naprawdę stanowi klucz do handlowego sukcesu. Bo zbieranie informacji dotyczących każdego klienta, często okazuje się kluczowe w późniejszym procesie doboru argumentów w ofercie i tym samym wpływa na zwiększanie obrotu w firmie.

Być może pozyskiwanie klientów jest problemem właśnie dlatego, że myślisz o bazie klientów zbyt lakonicznie, że owszem bywa pomocna, ale żeby ...

Pozyskiwanie klientów

Zastanawiasz się od czego zacząć pozyskiwanie nowych klientów?

Szukasz sposobu aby przyciągnąć do siebie tych najlepszych kupujących? A może po prostu nie wiesz co zrobić aby pozyskać klientów?

Możesz mieć świetny produkt lub usługę. Możesz nawet mieć najlepszą na rynku cenę, ale jak nie będziesz mieć skutecznego sposobu na pozyskanie Klientów, to Twój biznes nie będzie "najlepiej" zarządzaną firmą.

Bez względu na to czy sprzedajesz towary czy specjalistyczne usługi musisz zdobywać klientów, którzy będą to od Ciebie kupować. Zanim jednak przystąpisz do aktywnych działań handlowych zastanów się komu tak naprawdę chcesz sprzedawać. 

Co trzeba wiedzieć o pozyskiwaniu Klientów?

Biznesy które kwitną oprócz sposobu na zdobywanie ...

blank

Co to jest eGroupWare? Co trzeba zrobić aby korzystać z programu eGroupWare? Do czego możesz użyć programu eGroupWare?    

Co to jest eGroupWare?

eGroupWare jest open souce'owym programem komputerowym napisanym w technologii PHP i przeznaczonym do wspomagania pracy grupowej. Tak naprawdę program to platforma składająca się z wzajemnie powiązanych modułów obsługujących różne obszary pracy w firmie. Zawiera między innymi moduł do obsługi poczty elektronicznej, moduł kalendarza grupowego, dziennik zdarzeń zawierający notatki i zadania, moduł do planowania pracy, moduł do gromadzenia wiedzy, moduł do zarządzania dokumentami i plikami itd..

W sumie w eGroupWare jest 28 funkcjonalnych modułów. Program ten ...

blank

O planowaniu i korzyściach z tego wynikających można poczytać w niejednym artykule. Więc nie będę tego powtarzał. Na zachodzie planowanie w biznesie jest rzeczą normalną już od przeszło 60 lat. W Polsce tym obszarem działalności firmy są zainteresowane jedynie duże przedsiębiorstwa i nieliczna grupa tych o średniej wielkości. Planować warto również mając małą firmę, może nawet trzeba to robić właśnie w małej firmie, bo każde nie przemyślane działanie może stać się pomyłką o charakterze: być albo nie być dla firmy. Aby pokazać, że planowanie nie jest niczym trudnym, opiszę prosty schemat planu rekrutacji nowego pracownika. Kilka razy już to robiłem ...

Zobacz coś, czego nie pokazują na kursach handlowych

W praktyce połączenie wiedzy handlowej, organizacyjnej i technicznych umiejętności związanych z wykorzystaniem programów komputerowych jest jedną z podstawowych cech dobrego Sprzedawcy.

Na kursach uczących rzemiosła handlowego ciągle spotykałem się z "wytycznymi" co i kiedy trzeba zrobić aby pozyskać Klienta. Później wracałem do pracy i długo zastanawiałem się jak tę ponoć "praktyczną" wiedzę wcielić w życie. Nie było łatwo, ale w końcu stworzyłem mój własny system skutecznej pracy.

W wideo zobaczysz jeden z elementów systemu, który u mnie b. dobrze funkcjonuje. Dzielę się z Tobą metodą na tworzenie oferty handlowej w oparciu o szablony. Tłumaczę jak ...

blank

Jak rozkręcać sprzedaż aby jej .. nie zdusić

Ile nowych technik sprzedaży wdrażać w jednym czasie? Dlaczego podejście "hurtowe" do zmian może być szkodliwe dla wyników handlowych?

Pisałem już o tym, jak duże znaczenie we wprowadzaniu nowych metod sprzedawania ma systematyczność. Tym razem krótko o tym, dlaczego ważne jest aby wprowadzać jednocześnie tylko pojedyncze innowacje. Za takim podejściem przemawia co najmniej kilka bardzo ważnych argumentów:

  • Trudno jest przewidzieć wpływ na firmę kilku jednocześnie wprowadzanych zmian. Zdarza się, że w którymś momencie wdrażania innowacje wymagają podjęcia kolidujących ze sobą działań. Zakłóca to funkcjonowanie firmy i negatywnie wpływa na ocenę skuteczności wprowadzanych innowacji.
  • Wprowadzanie innowacji wymaga ...

Masz wrażenie, że odpowiedzialność za wszystko co się dzieje w firmie spada tylko na ciebie? Twoi pracownicy wymagają „ręcznego” sterowania? Albo musisz co jakiś czas rozstrzygać spory kompetencyjne, bo zostały podjęte dwie sprzeczne decyzje w tej samej sprawie i nikt nie czuje się za to odpowiedzialny. Jeszcze jakiś czas temu sam odpowiedziałbym: no właśnie do czego u nas może być potrzebny schemat organizacyjny skoro w firmie pracuje tylko 4 osoby. Teraz wydaje mi się to podejście delikatnie mówiąc - niewłaściwe.

Opis stanowiska pracy – wyjątek pierwszy.

Każda organizacja biznesowa dąży do zarabiania pieniędzy. W małej firmie jest to o tyle istotne, że ...

W artykułach bloga opisane są techniki sprzedaży i sprawdzone „triki” sprzedażowe. Przeczytasz tu o tym: jak napisać ofertę handlową, co ludzi skłania do zakupu i jakich technik sprzedaży warto używać by zdobyć klientów. Nie jest to wiedza dla naciągaczy – opisuję uczciwe praktyki rzemiosła handlowego dla ludzi poważnie podchodzących do swojego zawodu.

 

Krótko o mnie: mam ponad 20-cia lat doświadczenia handlowego. Prowadzę z sukcesem własną firmę.

 

Generowanie LEAD’ów sprzedażowych z użyciem internetowych technik marketingowych to temat, w którym się specjalizuję. Dlatego w większości opublikowanych materiałów znajdziesz odniesienia do technik i „trików” przydatnych do zastosowania na stronie www w celu pozyskiwania maili i nr telefonów od osób – potencjalnych klientów.

Zapoznaj się z prezentowanymi tu technikami sprzedażowymi i marketingowymi.* Użyj ich i doskonal własny biznes.
 
*Część materiałów udostępniam tylko dla zarejestrowanych, bo nie wszyscy muszą wiedzieć na czym polega skuteczność w sprzedaży. Rejestracja na stronie jest za darmo i to się nie zmieni.

Biuletyn Wiedzawfirmie.pl

W biuletynie znajdziesz opisy technik handlowych, triki sprzedażowe itp. Biuletyn wysyłany jest co 4-5 tygodni.
captcha 
Polityka prywatności