WiedzawFirmie.pl

Strategie Marketingu mix i Techniki Sprzedaży czyli jak zbudować SYSTEM biznesowy, a nie pojedynczy strzał

  • RSS
  • Facebook
  • Youtube

Wzory oferty handlowej

Autor: Piotr Kawa Luty - 26 - 2012 3 komentarzy

Jak wygląda dobra oferta handlowa? Co powinien zawierać tekst oferty aby nie był nudny? Gdzie można znaleźć przykłady pism handlowych, na których można się wzorować? Czy trzeba mieć wybitne umiejętności aby napisać skuteczną ofertę?
Jeżeli zadajesz sobie takie lub podobne pytania, to najprawdopodobniej potrzebujesz pomocy w tworzeniu ofert sprzedaży. W tym artykule podaję dwie konkretne podpowiedzi, które powinny  pomóc Ci w ustaleniu, co jest dobrym wzorem oferty.
 

Wzory oferty – ile są warte?

 
Szukając wzoru na pewno chcesz znaleźć coś wartościowego. W końcu pragniesz użyć tego pisma, aby na jego podstawie stworzyć własną ofertę, dzięki której Twoi Klienci zaczną kupować (najlepiej dużo). W Internecie są setki różnych pism, które aspirują do miana wzoru. Niestety ich jakość jest różna. Możesz się o tym przekonać wysyłając takie oferty do własnych Klientów. Sam w ten sposób zdobywałem doświadczenie handlowe – ale jest to długa i mozolna droga. Na szczęście są sposoby aby szybciej i skuteczniej dotrzeć do dobrego wzoru oferty.
 

 
Podpowiedź pierwsza. Sposoby dotarcia do dobrych wzorów ofert.

  1. Możesz zwrócić się do firmy, o której wiesz, że dużo sprzedaje, aby przedstawiła Ci ofertę
    (użyj jej jako wzorca ale pamiętaj, że na skuteczność tej firmy wpływają również inne czynniki, a nie tylko treść jej oferty)
  2. Możesz zlecić napisanie oferty dobremu copywriterowi
    (ale musisz upewnić się, że jest naprawdę dobry, no i będzie to kosztować)
  3. Możesz poszukać ofert, które autentycznie sprzedają i przeanalizować ich układ oraz treść
    (dobrym źródłem jest tu Allegro – poszukaj aukcji, które kończą się sukcesem mimo nie najniższej ceny)
  4. Możesz przeanalizować oferty sprzedaży najlepszych na rynku marketerów internetowych
    (oni zawsze mają dobre oferty sprzedaży ale pamiętaj, że sukcesy osiągają głównie dzięki odpowiedniej strategii)
  5. Możesz również skorzystać z doświadczenia innych handlowców i kierować się ich radami
    (ale bierz pod uwagę tylko rady podpisane imieniem i nazwiskiem, bo anonimowe z reguły nie są zbyt wiele warte – szczególnie dotyczy to forów internetowych)

 
Pamiętaj, raczej nie wzoruj się na piśmie, w którym oprócz części nagłówkowej jest 4-6 zdań treści. To się po prostu nie sprawdzi. Dobra oferta zawiera wiele istotnych elementów, które wpływają na jej skuteczność. Elementy te opisałem w darmowym kursie. Możesz go pobrać wpisując swój e-mail w formularzu po prawej.
 

Podstawa wzoru oferty handlowej.

Na co powinieneś lub powinnaś zwrócić uwagę wybierając wzór oferty handlowej?
 

 
Pamiętaj, że przykład oferty, który będziesz brał lub brała za wzór był pisany dla konkretnego Klienta (czasami tym konkretnym Klientem nie jest jedna osoba lecz grupa ludzi o podobnych cechach) oraz dla konkretnej grupy produktów (inaczej opisuje się indywidualną usługę, a inaczej masowy towar).
Podpowiedź druga. Analizując ofertę, która ma być dla Ciebie wzorem weź pod uwagę:

  1. Z jakich części składa się ta oferta
  2. W jakiej kolejności są w tym piśmie przedstawione takie elementy jak korzyści dla klienta, cechy produktu lub usługi, cena itd.,
  3. Jakie argumenty są używane aby przekonać do zakupu,
  4. Jakie argumenty są używane aby rozwiać wątpliwości potencjalnego Klienta.

Pisanie dobrych ofert handlowych nie jest łatwe. Ale jestem przekonany, że jest dostępne dla każdego. Wystarczy abyś popracował, popracowała nad własnym warsztatem handlowym, a wszystko będzie możliwe. Więcej o poszczególnych częściach oferty oraz opis jak te części wpływają na skuteczność oferty sprzedaży znajdziesz w kursie, który na razie możesz pobrać za darmo.



3 komentarzy - jak dotychczas

  1. Piotr Kawa pisze:

    Co do nowelizacji Ustawy Prawo telekomunikacyjne i możliwości przesyłania ofert handlowych na skrzynki mailowe potencjalnych klientów.
    Doprecyzowany został artykuł 10 tej ustawy :
    „1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do
    oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.”

    Wciąż zabrania się przesyłania ofert osobom fizycznym. Więc jeżeli skrzynka firmowa jest imienna, to wysyłając na nią ofertę łamiemy prawo.

    Zgodnie z ustawą (to jest moja niekoniecznie poprawna interpretacja) możemy wysyłać
    oferty na umieszczone na stronie firmowej skrzynki e-mail tj. biuro@nazwafirmy.pl ,
    info@nazwafirmy.pl , nazwafirmy@nazwafirmy.pl lub inne tego typu.

    Wysłanie oferty na skrzynkę imienną np. piotr@nazwafirmy.pl
    (chociaż jest to skrzynka firmowa – umieszczona na oficjalnej stronie firmowej)
    „stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów ustawy
    z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
    (Dz. U. Nr 47, poz. 211, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 88, poz. 554, z 1998 r.
    Nr 106, poz. 668, z 2000 r. Nr 29, poz. 356 i Nr 93, poz. 1027 oraz z 2002 r.
    Nr 126, poz. 1068 i 1071 i Nr 129, poz. 1102).”

  2. […] lista może być jeszcze dłuższa. Wciąż jednak typowa oferta handlowa to najczęściej kilka lub nawet kilkadziesiąt stron tekstu wysyłanych potencjalnym klientom […]

  3. Mowas pisze:

    Nie zgodzę się z taką interpretacją.
    Jeśli firma zakłada pracownikom skrzynki pocztowe o imieniu i nazwisku (ziutek.kowalski@nazwafirmy.pl) to takie konto pocztowe jest firmowym adresem pocztowym ponieważ należy do firmy, jest częścią firmy i jest w domenie firmowej. Odchodząc z pracy, pracownik nie zabiera konta pocztowego ze sobą ponieważ do niego nie należy lecz do firmy w której pracował. A więc wysyłanie korespondencji biznesowej na takie adresy należy rozumieć jak próbę nawiązania kontaktu handlowego z firmą a nie z Ziutkiem który jest tylko pracownikiem tej firmy. Reasumując wszystkie adresy email bez względu co by nie miały w swojej nazwie jeśli są własnością firmy (w domenie firmy) to nie są prywatnymi adresami ponieważ … należą do firmy.



5 × = dwadzieścia pięć