Co lejek sprzedażowy załatwi za Ciebie?
 

  1. Z wszystkich zainteresowanych Twoją propozycją „odfiltruje” ludzi, którzy faktycznie chcą kupić i zrobi z nich tzw. leady;
  2. Tym, którzy nie kupią od razu z automatu będzie ponawiać przedstawianie oferty sprzedażowej – dzięki temu przestaną być „straconymi” klientami;
  3. Zautomatyzuje i znacząco uniezależni sprzedaż od Ciebie i od czynników z otoczenia firmy;
  4. Zdejmie stres związany z odmowami klientów i da Ci więcej wolnego czasu ( to tak przy okazji).


Co to właściwie jest ten lejek sprzedażowy?
 

Lejek sprzedażowy to nic innego jak system, który porządkuje tzw. zwykłą sprzedaż i pozwala w krótszym czasie sprzedać więcej, większej ilości klientów.

Lejek sprzedażowy - schemat

Od strony praktycznej zdobywasz dostęp do zainteresowanych Twoją ofertą i przekonujesz ich do zakupu:

  1. Sprzedając musisz w jakiś sposób dotrzeć do nowych klientów. Masz tu dwie opcje:
    • Opcja nr 1) Kontaktujesz się z przypadkowymi ludźmi i próbujesz im sprzedać,
      Oczywiście w praktyce np. kupujesz jakąś dopasowaną do własnego biznesu bazę potencjalnych kontaktów i w różny sposób starasz się namówić ludzi z tej listy na zakup: dzwonisz, wysyłasz mailingi, rozdajesz ulotki, umawiasz spotykania itp.;
    • Opcja nr 2) Reklamujesz się, by przyciągnąć zainteresowanych i starasz się im sprzedać,
      W praktyce wykupujesz reklamy (w prasie, radiu, telewizji, Internecie; na bilbordach itd.) i kierujesz klientów do swoich sprzedawców lub na ofertę umieszczoną na stronie www.
  2. Musisz przekonać zainteresowanych by kupili od Ciebie. I tu są dwie szkoły:
    • Podejście nr 1) Przedstawiasz potencjalnemu klientowi ofertę, argumentujesz za zakupem, stosujesz socjotechniki i wszystkie inne metody (w granicach prawa i rozsądku), aby kupił TERAZ. Jak nie kupi od razu, to zapominasz o tym kliencie i drążysz sprzedawanie u następnego.
    • Podejście nr 2) „Filtrujesz” zainteresowanych i dzielisz na dwie grupy:
      • na tych, którzy są gotowi na zakup (Leady),
      • na tych, którzy są niezdecydowani lub mogą być zainteresowani innymi Twoimi produktami.

Sposób konwertowania Zainteresowanych na Kupujących zgodny z podejściem nr 2 jest właśnie lejkiem sprzedażowym. Według mnie wartym uwagi z czysto pragmatycznego powodu: Jak wydasz pieniądze na przyciągnięcie zainteresowanych, to robisz wszystko, by nie zmarnować żadnego pozyskanego kontaktu!

 

Jak jesteś właścicielem firmy, w której sprzedaż kuleje, to budowa lejka sprzedaży ma jeszcze jeden aspekt:  brak systemu sprzedaży wypala handlowców, a Ciebie odciąga od zarządzania firmą i zmusza do pogoni za nowymi klientami.
 

Jak zbudować lejek sprzedażowy?

 

W tym miejscu zdradzę Ci jak buduję lejki sprzedażowe, krok po kroku.
Pracy przy budowie lejka sprzedażowego trochę jest. Ale albo organizujesz sobie system sprzedaży. Albo orasz przyjmując na klatę odmowy klientów i całą resztę stresującej roboty handlowca. Wybór zawsze należy do Ciebie. Ja to robię tak:

  1. Dla każdej akcji sprzedażowej przygotowuję wszystko co trzeba, by zainteresowanych reklamą zamieniać na leady:
    • Opracowuję Landing Page;
    • Tworzę ofertę handlową (opracowuję nagłówek, dobieram argumenty, wezwanie do akcji i tworzę prezentację graficzną oferty);
    • Buduję przekazy marketingowe (grafiki reklamowe na stronę www, do mailingów, do reklam, bannerów itd.);
    • Buduję formularze (zapisów, zamówień, pobrań itp.);
    • Umieszczam wszystko na stronie www i programuję całą ścieżkę lejka sprzedażowego, włącznie z automatycznym wysyłaniem e-maili;
  2. Zajmuję się zdobywaniem ruchu na ofertę:
    • Konfiguruję kampanie reklamowe na Facebooku i Google AdWords;
    • Tworzę i uruchamiam mailingi (zapytania o zgodę do „zimnych” kontaktów, oferty do tych co wyrażą zgodę, wiadomości „przechwytujące” do obcych baz mailingowych);
    • Uruchamiam reklamy na Facebooku, Google, obcych portalach;
    • Uruchamiam re-marketing na Facebooku;
    • Czasami wykorzystuję również inne metody zdobywania ruchu;
  3. Analizuję, poprawiam, zbieram leady i przekazuję do handlowców, by domykali sprzedaż.


Podstawowy schemat lejka sprzedażowego wygląda następująco:

źródło ruchu (jakaś forma reklamy) + miejsce konwertowania Zainteresowanych na Potencjalnych Klientów + pętla ponawiania oferty + oferta z mechanizmem zamykania sprzedaży


W praktyce stosujesz to następująco:
 

6 przykładów budowania lejka sprzedażowego
 

Zaloguj się aby mieć dostęp do treści.