Prowadzisz małą firmę lub po prostu jesteś handlowcem. Szukasz konkretnego i skutecznego wzorca, który pozwoli Ci w szybki sposób stworzyć dobrą ofertę handlową? A może po prostu dotychczasowe metody ofertowania się nie sprawdziły, a nie bardzo wiesz jak powinno wyglądać atrakcyjne przedstawianie klientowi tego co masz do zaoferowania. Mam dla Ciebie rozwiązanie. W artykule znajdziesz coś więcej niż tylko kolejne proste tekstowe wzory oferty handlowej. A więc do dzieła!

Skąd możesz wziąć wzory ofert handlowych?

Na pewno źródłami takich pism są Internet i specjalne publikacje książkowe. Ale nim do nich sięgniesz, warto abyś poznał plusy i minusy korzystania z "gotowców". Sam spotykałem się z przeróżnymi "wytycznymi" co i kiedy trzeba napisać w ofercie aby pozyskać Klienta. Długo testowałem różne teksty i sposoby pisania ofert, aż opracowałem własny inteligentny wzór oferty handlowej, który znacznie ułatwia mi pracę.

Możesz przejść podobną drogę i jak ja możesz korzystać najpierw z gotowych pism, aby z czasem stworzyć własne wzorce, kierując się uwagami bieglejszych w pisaniu copywriter’ów. Ale nim to zrobisz zobacz jakie są podstawowe sposoby tworzenia ofert sprzedażowych i jakie wiążą się z nimi zalety i wady:

Bezpłatny kurs Oferta handlowa - 8 najważniejszych elementów

 

Przykłady ofert handlowych

Poniżej podaję przykłady ofert handlowych na usługi małych firm (a nie dużych korporacji) aby pokazać jak w praktyce wygląda wykorzystanie wiedzy o tworzeniu ofert handlowych wg sprawdzonego schematu.

Oferta handlowa firmy zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami Wspólnot Mieszkaniowych:

Oferta handlowa 1

Oferta handlowa firmy serwisującej zawory bezpieczeństwa przemysłowych instalacji chłodniczych:

Oferta handlowa 2

 

Jak napisać ofertę handlową?

Jeżeli nie jesteś zawodowym copywriter’em to możesz:

  • zlecić napisanie wzorcowego tekstu oferty, a następnie modyfikować go w trakcie tworzenia ofert dla innych klientów,
  • zbudować systemem do tworzenia ofert ze sprawdzonych w Twojej firmie tekstów handlowych (w dalszej części artykułu znajdziesz opis takiego prostego systemu).

W mojej ocenie warto posłużyć się systemem, bo daje to możliwość udoskonalania skuteczności tekstów handlowych oraz układu samej oferty. Tak czy owak, warto abyś zautomatyzował tworzenie ofert z co najmniej dwóch powodów:

  1. aby uprościć sobie i swoim pracownikom wykonywanie dość uciążliwej pracy, jaką jest wymyślanie i redagowanie tekstu oferty sprzedażowej,
  2. aby używać najskuteczniejszych tekstów, które będą przekonywać nowych klientów do składania zamówień.

System - czyli jak napisać ofertę handlową w sposób zautomatyzowany.

Prosty system automatycznego tworzenia ofert handlowych możesz zbudować w oparciu o edytor tekstu tj. Word lub darmowy Writer (z pakietu OpenOffice) oraz dostępną w nich funkcję szablonów. System taki kreujesz następująco:

1. Tworzysz tzw. Papier firmowy, który będzie podstawą szablonu wszystkich Twoich ofert.

Najskuteczniejszym sposobem utworzenia papieru firmowego jest użycie nagłówka i stopki. Instrukcje poniższe dotyczą Writera - edytora z darmowego pakietu OpenOffice (również do użytku w firmach). Polska wersja tego pakietu programów biurowych jest dostępna na stronie openoffice.org pobierz OpenOffice.

2. Budujesz szablon „wzór oferty”.

Ustalasz w nim jaki ma być układ treści we wszystkich tworzonych w Twojej firmie ofertach handlowych.

Zapisz wzór oferty jako szablon dokumentu.

3. Umieszczasz szablon na firmowym dysku sieciowym, tak aby wszyscy handlowcy mogli z niego korzystać.

Warto założyć specjalny katalog przeznaczony tylko i wyłącznie do umieszczania szablonów ofert handlowych.

4. Następnie prosisz wszystkich handlowców

... aby w oparciu o ten wzór tworzyli własne gotowce ofert handlowych i umieszczali je jako szablony na tym samym dysku sieciowym.

Niech wszyscy otworzą wykonany przez Ciebie wzorcowy szablon oferty handlowej i zapiszą go w szablonach własnych programu OpenOffice. Dzięki temu będzie im łatwiej korzystać z tego szablonu. Poproś handlowców aby tworzyli własne gotowce ofert handlowych, zapisywali je jako szablony i raz w tygodniu udostępniali 2 lub 3 najlepsze gotowce pozostałym pracownikom. Niech zapiszą gotowce np. w każdy piątek na dysku sieciowym w specjalnym katalogu przeznaczonym do tego celu.

5. Po miesiącu sprawdzasz, który handlowiec ma najwyższą skuteczność

... i przyglądasz się opracowanym przzez niego gotowcom ofert sprzedaży. Wierz mi warto by to one stały się obowiązującymi w firmie wzorami ofert handlowych.

 

W bezpłatny kursie Oferta handlowa - 8 najważniejszych elementów znajdziesz więcej szczegółów.

Życzę powodzenia.