Ile może być warta strona www

Jak (w Internecie) ustalić pozycję własnego biznesu? Jak ocenić siłę konkurencji i jej możliwości w docieraniu do klientów przez kanały internetowe? Jak sprawdzić czy warto zakładać kolejną stronę www skierowaną do konkretnego segmentu rynku?

Jeżeli zadajesz sobie takie pytania. Chcesz czegoś więcej niż odpowiedzi opartej na domysłach i wyczuciu, to zobacz jak wycena stron branżowych zrealizowana w prosty sposób pozwala na przeanalizowanie siły konkurencji w internetowym kanale sprzedaży. Zacznijmy od wyceny:

Wartości stron konkurencji

Analizowanie segmentu rynku, a właściwie badanie potencjału nowej strony internetowej dla konkretnego segmentu firm można wykonać w prosty sposób. W wideo przedstawiam wynik takiego przeglądu obecności w Internecie dla firm w branży tłumaczeń. Jego tematem przewodnim było ustalenie stopnia wykorzystania Internetu przez firmy tej branży do promocji usług i pozyskiwania klientów.

Badanie to miało odpowiedzieć na pytania: Jaki procent biur tłumaczeń używa w swoim marketingu strony internetowej? Jaki jest potencjał w pozyskiwaniu klientów przez nowo założoną stronę biura tłumaczeń? Jaka jest merytoryczna wartość stron www konkurencji i co można zrobić aby zaistnieć w tym segmencie rynku?

Po przeanalizowaniu wyników mogłem tylko krzyknąć: Wow jaki niesamowity potencjał dla nowych stron www! Ogrom miejsca dla serwisów niszowych - precyzyjne uderzających w potrzeby klientów.

Gdzie tkwi potencjał nowych stron www

Wyniki tego prostego badania są zaskakujące. W prawdzie jak w każdym segmencie jest kilka stron www, które dominują zarówno oglądalnością jak i wartością merytoryczną. Ale zasadnicza część rynku jest niemal pusta. Tak jakby biura tłumaczeń nie dostrzegały możliwości Internetu, nie tylko w promocji firmy ale w bardziej zaawansowanych działaniach typu pozyskiwanie kontaktów od potencjalnych klientów, a nawet zdalnej obsługi już zdobytych klientów.

Jeżeli jesteś właścicielem biura tłumaczeń pewnie zainteresuje Cię to, co w tym obszarze robi Twoja konkurencja – zobacz wideo.

 

 

Jeżeli reprezentujesz inna branżę to przyjrzyj się samemu sposobowi zorganizowania takiego badania i zrób to na własny użytek aby zdobyć przewagę nad własną konkurencją.

Czy widzisz w tym szansę dla własnej firmy?