{techniki sprzedaży - wiedzawfirmie.pl} {o technikach sprzedaży i pisaniu ofert handlowych}

W artykułach bloga opisane są techniki sprzedaży i sprawdzone „triki” sprzedażowe. Przeczytasz tu o tym: jak napisać ofertę handlową, co ludzi skłania do zakupu i jakich technik sprzedaży warto używać by zdobyć klientów. Nie jest to wiedza dla naciągaczy – opisuję uczciwe praktyki rzemiosła handlowego dla ludzi poważnie podchodzących do swojego zawodu.

 

Krótko o mnie: mam ponad 20-cia lat doświadczenia handlowego. Prowadzę z sukcesem własną firmę.

 

Generowanie LEAD’ów sprzedażowych z użyciem internetowych technik marketingowych to temat, w którym się specjalizuję. Dlatego w większości opublikowanych materiałów znajdziesz odniesienia do technik i „trików” przydatnych do zastosowania na stronie www w celu pozyskiwania maili i nr telefonów od osób – potencjalnych klientów.

Zapoznaj się z prezentowanymi tu technikami sprzedażowymi i marketingowymi.* Użyj ich i doskonal własny biznes.
 
*Część materiałów udostępniam tylko dla zarejestrowanych, bo nie wszyscy muszą wiedzieć na czym polega skuteczność w sprzedaży. Rejestracja na stronie jest za darmo i to się nie zmieni.

Gwarancja podwojenia liczby Lead'ów 

KLIKNIJ >>> 

Grafika do ilustracji oferty handlowej

Inspiracja dla Ciebie
(czyli dlaczego powstała strona wiedzawfirmie.pl?)

 

Strona i artykuły tu opublikowane powstały by zainspirować Ciebie czytelniku do podniesienia jakości własnego życia. Zachęcam do przejścia na wyższy poziom działania – tak by wszystko robić z pasją i zaangażowaniem! Bo satysfakcja z pracy poprawia także jakość w pozostałych obszarach życia.
 

Moje doświadczenia zawodowe wiążą się z informatyką, sprzedażą i marketingiem. Z tego względu artykuły dotyczą właśnie tych obszarów. Mam nadzieję, że znajdziesz w moich artykułach coś, co pomoże Ci odkryć własne talenty do pozyskiwania klientów, sprzedawania i wprowadzania innowacji ułatwiających pracę.
 

W artykułach przeczytasz odpowiedzi na te i podobne pytania. Znajdziesz tu konkretne instrukcje „krok po kroku”, które możesz od razu zastosować w swojej firmie. Ale i odszukasz (mam taką nadzieję) inspirację do wzbogacania własnego doświadczenia zawodowego o techniki, które sprawdziły się u innych.

 

Jeśli dojdziesz do wniosku, że wdrażanie na własną rękę marketingu i sprzedaży w Internecie jest dla Ciebie zbyt czasochłonne, to zapoznaj się z alternatywnym rozwiązaniem: 

pozyskiwanie klientów i zamówień bez zbędnej straty czasu

 

Skorzystasz wówczas z mojego ponad 20-to letniego doświadczenia: w tworzeniu ofert handlowych, w negocjowaniu z klientami, w robieniu deal’e  na setki tysięcy zł. Ale także z praktyki nadzorowania pracy handlowców, korygowania wzorów pism i przechwytywania od konkurencji najskuteczniejszych technik sprzedaży. W usługi wkładam również całe to moje doświadczenie związane z wdrażaniem metod sprzedaży opartych o marketing internetowy i sprawdzone (zawsze skuteczne) handlowe działania offline.

Pozyskiwanie klientów

Zastanawiasz się od czego zacząć pozyskiwanie nowych klientów?

Szukasz sposobu aby przyciągnąć do siebie tych najlepszych kupujących? A może po prostu nie wiesz co zrobić aby pozyskać klientów?

Możesz mieć świetny produkt lub usługę. Możesz nawet mieć najlepszą na rynku cenę, ale jak nie będziesz mieć skutecznego sposobu na pozyskanie Klientów, to Twój biznes nie będzie "najlepiej" zarządzaną firmą.

Bez względu na to czy sprzedajesz towary czy specjalistyczne usługi musisz zdobywać klientów, którzy będą to od Ciebie kupować. Zanim jednak przystąpisz do aktywnych działań handlowych zastanów się komu tak naprawdę chcesz sprzedawać. 

Co trzeba wiedzieć o pozyskiwaniu Klientów?

Biznesy które kwitną oprócz sposobu na zdobywanie ...

{techniki sprzedaży - wiedzawfirmie.pl} {o technikach sprzedaży i pisaniu ofert handlowych}

Zobacz coś, czego nie pokazują na kursach handlowych

W praktyce połączenie wiedzy handlowej, organizacyjnej i technicznych umiejętności związanych z wykorzystaniem programów komputerowych jest jedną z podstawowych cech dobrego Sprzedawcy.

Na kursach uczących rzemiosła handlowego ciągle spotykałem się z "wytycznymi" co i kiedy trzeba zrobić aby pozyskać Klienta. Później wracałem do pracy i długo zastanawiałem się jak tę ponoć "praktyczną" wiedzę wcielić w życie. Nie było łatwo, ale w końcu stworzyłem mój własny system skutecznej pracy.

W wideo zobaczysz jeden z elementów systemu, który u mnie b. dobrze funkcjonuje. Dzielę się z Tobą metodą na tworzenie oferty handlowej w oparciu o szablony. Tłumaczę jak ...

blank

Czyli jak wdrażać nowe techniki sprzedaży

Wprowadzanie innowacji w procesie sprzedaży służy przede wszystkim pomnażaniu korzyści z podejmowanych działań. W dziale sprzedaży wprowadzasz innowacje po to, aby: zwiększyć udziału w rynku, zwiększyć marżę, zwiększyć wolumin sprzedaży itd. Dobra innowacja przyczynia się również do uproszczenia co najmniej jednego z funkcjonujących w firmie procesów. Na przykład innowacja polegająca na wprowadzeniu elektronicznego obiegu dokumentów - ułatwia ich odnajdowanie i oczywiście przyczynia się do uproszczenia procesów sprzedaży oraz obsługi klienta.

Jak wdrażać nowe metody, by osiągnąć pozytywny efekt?

...

blank

Co to jest eGroupWare? Co trzeba zrobić aby korzystać z programu eGroupWare? Do czego możesz użyć programu eGroupWare?    

Co to jest eGroupWare?

eGroupWare jest open souce'owym programem komputerowym napisanym w technologii PHP i przeznaczonym do wspomagania pracy grupowej. Tak naprawdę program to platforma składająca się z wzajemnie powiązanych modułów obsługujących różne obszary pracy w firmie. Zawiera między innymi moduł do obsługi poczty elektronicznej, moduł kalendarza grupowego, dziennik zdarzeń zawierający notatki i zadania, moduł do planowania pracy, moduł do gromadzenia wiedzy, moduł do zarządzania dokumentami i plikami itd..

W sumie w eGroupWare jest 28 funkcjonalnych modułów. Program ten ...

blank

Planowanie rekrutacji handlowca w małej firmie

O planowaniu i korzyściach z tego wynikających można poczytać w niejednym artykule. Więc nie będę tu tego powtarzał. Faktem jest, że na zachodzie planowanie w biznesie jest rzeczą normalną już od przeszło 60 lat. Natomiast w Polsce formalnym planowaniem zainteresowane są jedynie duże przedsiębiorstwa i nieliczna grupa tych o średniej wielkości.

A tymczasem planować warto również mając małą firmę. W mojej ocenie nawet trzeba to robić właśnie w małej firmie. Bo bez tego podejmujemy decyzje na ślepo, a każda nieprzemyślana pomyłka może mieć charakter: być albo nie być dla firmy.

Aby pokazać, że planowanie nie jest niczym trudnym, opiszę prosty schemat planu rekrutacji ...

blank

Technika coraz skuteczniej wyręcza ludzi w codziennych zajęciach, wciąż doskonaląc sprawdzone mechanizmy. W tym roku nie pojawił się wprawdzie robot, który zastąpiłby w firmie handlowców ale jeszcze bardziej udoskonalono „cyborga” w postaci systemu „wymuszającego” większą skuteczność w sprzedaży. Nie jest to obietnica zastąpienia handlowców, ale skoro w dużych koncernach na co dzień używają programów do zarządzania relacjami z klientami (i mają tych klientów całą masę), to wiedza jak zbudować podobny mechanizm w Twojej firmie zapewne ci się przyda. Zdecyduj czy dołączysz do tych, którzy już z tej wiedzy korzystają. Zapisz się poniżej, a będziesz raz na 5-7 dni dostawać e-maila ...

blank

Jak rozkręcać sprzedaż aby jej .. nie zdusić

Ile nowych technik sprzedaży wdrażać w jednym czasie? Dlaczego podejście "hurtowe" do zmian może być szkodliwe dla wyników handlowych?

Pisałem już o tym, jak duże znaczenie we wprowadzaniu nowych metod sprzedawania ma systematyczność. Tym razem krótko o tym, dlaczego ważne jest aby wprowadzać jednocześnie tylko pojedyncze innowacje. Za takim podejściem przemawia co najmniej kilka bardzo ważnych argumentów:

  • Trudno jest przewidzieć wpływ na firmę kilku jednocześnie wprowadzanych zmian. Zdarza się, że w którymś momencie wdrażania innowacje wymagają podjęcia kolidujących ze sobą działań. Zakłóca to funkcjonowanie firmy i negatywnie wpływa na ocenę skuteczności wprowadzanych innowacji.
  • Wprowadzanie innowacji wymaga ...

{techniki sprzedaży - wiedzawfirmie.pl} {o technikach sprzedaży i pisaniu ofert handlowych}

Masz wrażenie, że odpowiedzialność za wszystko co się dzieje w firmie spada tylko na ciebie? Twoi pracownicy wymagają „ręcznego” sterowania? Albo musisz co jakiś czas rozstrzygać spory kompetencyjne, bo zostały podjęte dwie sprzeczne decyzje w tej samej sprawie i nikt nie czuje się za to odpowiedzialny. Jeszcze jakiś czas temu sam odpowiedziałbym: no właśnie do czego u nas może być potrzebny schemat organizacyjny skoro w firmie pracuje tylko 4 osoby. Teraz wydaje mi się to podejście delikatnie mówiąc - niewłaściwe.

Opis stanowiska pracy – wyjątek pierwszy.

Każda organizacja biznesowa dąży do zarabiania pieniędzy. W małej firmie jest to o tyle istotne, że ...

blank

Na to pytanie można odpowiedzieć dwojako. Jeżeli planowanie i organizowanie będzie „życzeniowe” tzn. zostaną wyznaczone cele i rozdane zadania, a nie będzie to poparte budżetem na wykonanie i akceptacją celów ze strony pracowników, to można z góry założyć porażkę i de-motywujący charakter tych czynności. Jest to częsty błąd, wynikający z dość powszechnego poglądu, jakoby planowanie to tylko zawracanie głowy. Szczególnie ma to miejsce w małych organizacjach, gdzie zarządzający biznesem są

bardzo obciążeni sprawami dnia codziennego. Zdarza się, że podejmują wysiłek zaplanowania działań firmy, ale robią to naprędce, zakreślając jedynie schemat planu. Później rozdają zadania swoim pracownikom i wracają do spraw bieżących. ...

Powiązania w bazie danych klientów

Czy każda baza klientów jest "martwa"?

Jeżeli nie pozyskujesz klientów, pomimo tego, że wysyłasz setki ofert i wykonujesz tysiące telefonów. To jedną z prawdopodobnych przyczyn może być źle zorganizowana baza danych firm i klientów. Dlaczego?

Baza danych klientów tylko pozornie jest zwykłą listą nazw firm lub nazwisk różnych ludzi. Tak naprawdę stanowi klucz do handlowego sukcesu. Bo zbieranie informacji dotyczących każdego klienta, często okazuje się kluczowe w późniejszym procesie doboru argumentów w ofercie i tym samym wpływa na zwiększanie obrotu w firmie.

Być może pozyskiwanie klientów jest problemem właśnie dlatego, że myślisz o bazie klientów zbyt lakonicznie, że owszem bywa pomocna, ale żeby ...

{techniki sprzedaży - wiedzawfirmie.pl} {o technikach sprzedaży i pisaniu ofert handlowych}

Dlaczego nie widać efektów działań marketingowych? Dlaczego tak mało się sprzedaje, choć wszyscy w firmie pracują na pełnych obrotach? Dlaczego ciągle ktoś w firmie szuka „zaginionych” ofert, faktur, zamówień lub rozwiązań problemów, które już dawno ktoś inny rozwiązał? Czy zadajesz sobie czasem pytanie jak pozbyć się takich problemów raz na zawsze? Jeżeli tak to poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi i opis rozwiązania, które sprawdza się w małych firmach.

Czy można nie zarządzać sprzedażą firmy?

To pytanie brzmi głupio, ale w przypadku nie jednej firmy warto je zadać aby uniknąć bankructwa. Nie zarządzając firmą w usystematyzowany sposób, masz przed sobą perspektywę: braku wystarczającej liczby ...

Strategia Kurta Vonneguta w rozwiązywaniu problemów małej firmy

Aby rozwinąć sprzedaż do stałych lub całkowicie nowych klientów musisz wykonać sporo różnych rzeczy. To już wiesz. Pozostaje pytanie jak to zrobić, by się nie narobić? Jednym słowem pytam: czy masz na to jakiś sprawdzony sposób?


W tym artykule będzie o prostej metodzie szukania najkrótszej drogi prowadzącej do celu (służy ona również do rozwiązania z pozoru trudnych problemów). Metoda ta jest tak prosta, że nadaje się do wykorzystania od razu po poznaniu jej opisu.


Masz problem lub cel natury handlowej – przeczytaj i wykorzystaj.


Dróg prowadzących do celu (rozwiązania problemu) jest wiele. Tu opisuję sposób szczególnie przydatny, gdy masz do ...

W artykułach bloga opisane są techniki sprzedaży i sprawdzone „triki” sprzedażowe. Przeczytasz tu o tym: jak napisać ofertę handlową, co ludzi skłania do zakupu i jakich technik sprzedaży warto używać by zdobyć klientów. Nie jest to wiedza dla naciągaczy – opisuję uczciwe praktyki rzemiosła handlowego dla ludzi poważnie podchodzących do swojego zawodu.

 

Krótko o mnie: mam ponad 20-cia lat doświadczenia handlowego. Prowadzę z sukcesem własną firmę.

 

Generowanie LEAD’ów sprzedażowych z użyciem internetowych technik marketingowych to temat, w którym się specjalizuję. Dlatego w większości opublikowanych materiałów znajdziesz odniesienia do technik i „trików” przydatnych do zastosowania na stronie www w celu pozyskiwania maili i nr telefonów od osób – potencjalnych klientów.

Zapoznaj się z prezentowanymi tu technikami sprzedażowymi i marketingowymi.* Użyj ich i doskonal własny biznes.
 
*Część materiałów udostępniam tylko dla zarejestrowanych, bo nie wszyscy muszą wiedzieć na czym polega skuteczność w sprzedaży. Rejestracja na stronie jest za darmo i to się nie zmieni.

Gwarancja podwojenia liczby Lead'ów 

KLIKNIJ >>> 

Grafika do ilustracji oferty handlowej

Instrukcja pisania ofert sprzedaży

Pobierz za darmo instrukcję,
z którą napiszesz ofertę handlową, nawet jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłaś / nie robiłeś:

jak napisać ofertę w czterech krokach