„Nie umiem dokładnie napisać oferty na usługi wykonywane przez moją firmę.” „Nie wiem jak atrakcyjnie opisać mój innowacyjny produkt.”
Przy takim problemie powstaje pytanie:
Od czego zacząć aby opis usługi "wciągnął" klienta?
Atrakcyjność opisu produktu lub usługi zależy od tego czy:
- trafiasz pierwszymi słowani opisu w uwagę klienta
- tekst jest wiarygodny
- opis uslugi jest czytelny i zrozumiały dla klienta
Trzymając się powyższych wytycznych jesteś w stanie stworzyć opis usługi lub produktu, który będzie bardzo atrakcyjny dla klienta.
Jak trafić w zainteresowanie klienta?
Odpowiedź jest tylko jedna. Musisz dowiedzieć się co klient chce osiągnąć lub jakiego problemu chce się pozbyć. Najprostszym sposobem jest w tym przypadku zapytanie się potencjalnego kupującego o te właśnie rzeczy. Pamiętaj, że Twojego klienta nie obchodzi jak bardzo rewolucyjną usługę oferujesz. Ale czy on dzięki tej usłudze rozwiąże swój problem lub zbliży się do osiągnięcia własnych celów. Jeżeli opis Twojej usługi lub produktu będzie opowiadał o rozwiązaniu problemu lub szybkim dotarciu do wyznaczonych przez klienta celów, to zdobędziesz jego zainteresowanie.
Przed rozpoczęciem pisania oferty dokładnie opisz jakie problemy rozwiązujesz lub jakie cele pomożesz klientowi zrealizować. Nim to jednak zrobisz zacznij od opisu swojego "wymarzonego" klienta, takiego jakiego naprawdę chcesz zdobyć. Bo po co ściągać do siebie tzw. trudnych klientów. Znacznie lepiej kierować ofertę do najlepszych kupujących, którym aż się chce sprzedawać. Opis klienta możesz zrobić używając np. tego formularza . Wypełnij go aby wiedzieć jakie problemy lub cele ma Twój idealny klient.
Jak uwiarygodnić opis własnej usługi?
Aby Twój klient uwierzył w to, że usługa / produkt spełni jego oczekiwania musi się on dowiedzieć co konkretnie ta usługa / produkt dla niego zrobi. Tu jednak nie wystarczy ogólnikowy opis usługi lub produktu, bo krótka informacja dla klienta nic nie znaczy. Dlatego koniecznie przytocz kilka cech tego co sprzedajesz i tak te cechy opisz aby udowodnić, że dzięki nim życie lub praca klienta wzniesie się na wyższy poziom. Odpowiednie dobranie cech oraz właściwe ich opisanie nie jest łatwe. Trochę więcej o tym znajdziesz w artykule o Generatorze Ofert Handlowych (a w szczególności w formularzach: Opisu produktu i Opisu cech produktu).
Czego unikać przy pisaniu aby tekst był czytelny?
Pisząc ofertę weź pod uwagę 2 rzeczy:
- Twoi klienci nie koniecznie będą rozumieć specjalistyczne słownictwo, którym Ty posługujesz się na co dzień. Czasami bywa, że pewne zwroty specjalistyczne przez klientów są kojarzone z czymś zupełnie innym niż ich prawidłowe znaczenie. Dlatego staraj się nie używać w ofertach takiego słownictwa, a jeśli to jest niezbędne - konieczne wyjaśniaj znaczenie użytych słów.
- Pisz prostym językiem bez niepotrzebnych ubarwień i skomplikowanych zwrotów słowotwórczych. Kiedyś usłyszałem trafną uwagę na ten temat i przyznaję jej rację: „Jakby Twój klient chciał rozrywki umysłowej związanej z czytaniem pięknych tekstów, to sięgnąłby do półki z książkami, a nie do oferty.” Dlatego oferta powinna być napisana w sposób konkretny i językiem zrozumiałym oraz prostym.