WiedzawFirmie.pl

Strategie Marketingu mix, Reklama i Techniki Sprzedaży czyli jak zapewnić firmie Zysk

  • RSS
  • Facebook
  • Youtube

Oferta handlowa - jak napisaćProwadzisz małą firmę lub po prostu jesteś handlowcem. Szukasz konkretnego i skutecznego wzorca, który pozwoli Ci w szybki sposób stworzyć dobrą ofertę handlową? A może po prostu dotychczasowe metody oferowania się nie sprawdziły? Chcesz nowego sposobu na przedstawianie klientowi tego co masz mu do zaoferowania, a nie bardzo wiesz jak to powinno wyglądać. Mam dla Ciebie rozwiązanie.

W artykule znajdziesz coś więcej niż tylko kolejne proste tekstowe wzory oferty handlowej. A więc do dzieła!

Skąd możesz wziąć wzory ofert handlowych?

Na pewno źródłami są Internet i specjalne publikacje książkowe. Ale nim do nich sięgniesz, warto abyś poznał plusy i minusy korzystania z „gotowców”. Sam spotykałem się z przeróżnymi „wytycznymi” co i kiedy trzeba napisać w ofercie aby pozyskać Klienta. Długo testowałem różne teksty i sposoby pisania ofert, aż opracowałem własny inteligentny wzór oferty handlowej, który znacznie ułatwia mi pracę.

Podobnie jak ja możesz korzystać z gotowych pism lub tworzyć własne, kierując się uwagami copywriter’ów. Ale nim to zrobisz zobacz jakie są podstawowe sposoby tworzenia ofert sprzedażowych i jakie wiążą się z nimi zalety i wady:

Bezpłatny kurs Oferta handlowa – 8 najważniejszych elementów

 

Przykłady ofert handlowych

 
Poniżej podaję przykłady ofert handlowych na usługi małych firm (a nie dużych korporacji) aby pokazać jak w praktyce wygląda wykorzystanie wiedzy z zakresu tworzenia ofert handlowych wg sprawdzonego schematu.

Oferta handlowa firmy zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami Wspólnot Mieszkaniowych:

Oferta handlowa 1

Oferta handlowa firmy serwisującej zawory bezpieczeństwa przemysłowych instalacji chłodniczych:

Oferta handlowa 2

 

Jak napisać ofertę handlową?

Jeżeli nie jesteś zawodowym copywriter’em to możesz:

  • zlecić napisanie wzorcowego tekstu oferty, a następnie modyfikować go w trakcie tworzenia kolejnych ofert,
  • zbudować systemem do tworzenia ofert ze sprawdzonych w Twojej firmie tekstów handlowych (w dalszej części artykułu znajdziesz opis takiego prostego systemu).

 

 
W mojej ocenie warto posłużyć się systemem, bo daje to możliwość testowania skuteczności tekstów handlowych oraz układu samej oferty. Tak czy owak, warto abyś zautomatyzował tworzenie ofert z co najmniej dwóch powodów:

  • aby uprościć sobie i swoim pracownikom wykonywanie dość uciążliwej pracy, jaką jest wymyślanie i redagowanie tekstu oferty sprzedażowej,
  • aby używać najskuteczniejszych tekstów, które będą przekonywać Twoich klientów do składania zamówień.

System -  czyli jak napisać ofertę handlową w sposób zautomatyzowany.

Prosty system zautomatyzowanego tworzenia ofert handlowych możesz zbudować w oparciu o edytor tekstu tj. Word lub darmowy Writer (z pakietu OpenOffice) oraz funkcję szablonów. System taki buduje się następująco:

1. Tworzysz tzw. Papier firmowy, który będzie podstawą szablonu wszystkich Twoich ofert.

Wzór oferty - szablon papieru firmowego

Najskuteczniejszym sposobem utworzenia papieru firmowego jest użycie nagłówka i stopki. Instrukcje poniższe dotyczą Writera – edytora z darmowego pakietu OpenOffice (również do użytku w firmach). Polska wersja tego pakietu programów biurowych jest dostępna na stronie openoffice.org  pobierz OpenOffice.

Wzór oferty - edytowanie nagłówka i stopki Writer

2. Budujesz szablon „wzór oferty”.

Ustalasz w nim jaki ma być układ treści we wszystkich tworzonych w Twojej firmie ofertach handlowych.

Wzór oferty - szablon układu oferty handlowej

Zapisz wzór oferty jako szablon dokumentu.

Wzór oferty - zapisywanie szablonu Writer

3. Umieszczasz szablon na firmowym dysku sieciowym, tak aby wszyscy handlowcy mogli z niego korzystać.

Warto założyć specjalny katalog przeznaczony tylko i wyłącznie do umieszczania szablonów ofert handlowych.

4. Następnie prosisz wszystkich handlowców, aby w oparciu o ten przykład tworzyli własne wzory ofert handlowych i umieszczali je jako szablony na tym samym dysku sieciowym.

Niech wszyscy otworzą wykonany przez Ciebie wzorcowy szablon oferty handlowej i zapiszą go w szablonach własnych programu OpenOffice. Dzięki temu będzie im łatwiej korzystać z tego szablonu. Poproś handlowców aby tworzyli własne gotowce ofert handlowych, zapisywali je jako szablony i raz w tygodniu udostępniali 2 lub 3 najlepsze gotowce pozostałym pracownikom. Niech zapiszą gotowce np. w każdy piątek na dysku sieciowym w specjalnym katalogu przeznaczonym do tego celu.

5. Po miesiącu sprawdzasz, który handlowiec ma najwyższą skuteczność i przyglądasz się jego gotowcom ofert. To one powinny stać się obowiązującymi wzorami ofert w firmie.

 

 

W bezpłatny kursie Oferta handlowa – 8 najważniejszych elementów znajdziesz więcej szczegółów.

Życzę powodzenia.



20 komentarzy - jak dotychczas

  1. [...] Jak się ma dokładnie określoną grupę docelową, to wówczas wszystko co jest związane ze sprzedażą jest o wiele łatwiejsze. Łatwiej jest skonstruować reklamę, przeprowadzić rozmowę sprzedażową czy napisać dobrą ofertę handlową. [...]

  2. [...] staje się specjalistą w swoim fachu, musi włożyć wiele pracy między innymi w naukę tego jak napisać ofertę sprzedaży, która jest dobra i się sprawdza. Reklama oparta jest na wykorzystywaniu ludzkich słabości. [...]

  3. [...] przyciągają uwagę na tyle, iż jest się skłonnym zrobić zakup. Takie oferty mogą wskazać jak napisać ofertę sprzedaży, która przyciąga klientów. Nie zaszkodzi również zweryfikować sposób bezpośredniego [...]

  4. Kasia pisze:

    Fajny pomysł. Włączyłabym w to jeszcze testy ofert.

  5. Piotr Kawa pisze:

    Testy to podstawa, dlatego promuję uporządkowany system tworzenia ofert handlowych. Bo tylko jak ma się kontrolę nad poszczególnymi elementami oferty można badać wpływ tych elementów na skuteczność całej oferty. Cieszę się, że zwracasz uwagę na testowanie.

  6. lukas pisze:

    witam sory że zawracam głowę jest mi potrzebny wzór dobrej oferty sprzedaży kawy czy może pan mi jakiś wysłać będe zobowiązany

  7. Piotr Kawa pisze:

    Witam, niestety ale nie mam takiego wzoru
    i myślę, że trudno będzie znaleźć taki dobry i gotowy do powielenia wzór.
    Polecam napisanie takiej oferty samodzielnie.

    Pierwsza wyjdzie do bani, druga będzie kiepska,
    trzecia taka sobie ale czwarta i kolejne z pewnością zaczną coś sprzedawać.

    Przepraszam za dosadność tej odpowiedzi ale taka jest rzeczywistość.
    Sam piszę oferty na zlecenie i proszę mi wierzyć, że niema czegoś takiego jak gotowy dobry wzór oferty.
    Jest potwierdzony przez praktykę skuteczny układ treści oferty czyli co i w jakiej kolejności powinno się w niej znaleźć.
    Ale każdą ofertę trzeba napisać do konkretnej grupy odbiorców z uwzględnieniem ich oczekiwań.
    Tego nie da się ująć jednym uniwersalnym tekstem – trzeba to za każdym razem napisać od początku.

    Praktycznymi wskazówkami dotyczącymi tego co i w jakiej kolejności powinno znaleźć się w ofercie dzielę się w darmowym kursie
    inteligentny szablon oferty

    Mam też dużo bardziej zaawansowane narzędzie, które stworzyłem na własne potrzeby związane z zautomatyzowaniem pisania ofert
    I być może udostępnię je ale na pewno nie za darmo (bo jest bardzo skuteczne, a kosztowało mnie setki godzin doświadczeń)

  8. [...] Nie zarządzając firmą w usystematyzowany sposób, masz przed sobą perspektywę: braku wystarczającej liczby klientów, małej sprzedaży i wciąż zbyt małego zysku niewystarczającego na utrzymanie firmy, ciągłych [...]

  9. aqa pisze:

    Polecam ebook Angielski dla sprzedajacych przez internet wyd. eprofess, swietna publikacja ktora pomaga w sprzedazy za granicą

  10. Magda pisze:

    Witam, Czy posiada Pan gotową oferte sprzedaży opon ..?

  11. Jakub pisze:

    Witam,
    czy mogę na ofercie handlowej umieścić logo firmy do której ją kieruję? Czy nie jest to zabronione prawnie?
    pozdrawiam

  12. Piotr Kawa pisze:

    Logo jest znakiem graficznym firmy i na jego użycie trzeba mieć zgodę właściciela. Użycie loga firmy w ofercie skierowanej do tej firmy uważam za zły pomysł. Chyba, że projektujecie np. kartki i umieszczacie w ofercie projekt z logiem tej firmy. Tak aby klient poczuł, że to już prawie jego.

  13. Kris pisze:

    witam , gdzie moge znalesc jakis szblon do zrobienia ofwerty na stacje lutownicze?

  14. Piotr Kawa pisze:

    Obawiam się, że nie ma takiego gotowego szablonu. Rozwiązaniem może być posłużenie się ofertą firmy konkurencyjnej i wykonanie własnej oferty w oparciu o ich teksty (ale taka oferta może mieć małą skuteczność i może również – jeśli będzie zbyt podobna – napędzać klientów tejże konkurencji). Proponuję posłużyć się szablonem, który udostępniam i napisać własną ofertę.

  15. [...] przeszkodą w uzyskiwaniu efektów z każdej techniki sprzedaży? Co powoduje, że składanie ofert handlowych nie przysparza [...]

  16. Mariusz pisze:

    Witam.Po 17 latach pracy jako taksówkarz w korporacji postanowiłem założyć własną firmę.Czy można podpowiedzieć jak napisać list ofertowy do firm czy instytucji z propozycją współpracy?Dla indywidalnych klientów w obiegu już funkcjonują wizytówki magnesy na lodówkę z logo i numerem breloczki kod QR ale to wszystko nie przekłada się na zwiększenie pracy.Przygotowałem papier firmowy dobrej jakości z logo adresem nr nip nr konta brakuje tylko dobrze napisanej krótkiej oferty.Proszę o wsparcie.
    Mariusz

  17. Piotr Kawa pisze:

    Proszę przejrzyj ten krótki artykuł, w którym zaznaczam wprost co jest najważniejsze w procesie wypełniania białej kartki oferty handlowej: http://wiedzawfirmie.pl/generator-ofert-handlowych/atrakcyjny-opis/

  18. [...] Jak napisać ofertę – przykłady ofert handlowych [...]

  19. Łukasz pisze:

    Witam,prowadzę mała firmę transportową, po 4 latach współpracy z firmą kurierską jest coraz gorzej wręcz tragicznie :( dlatego chcę z tym skończyć. Mam namiar na poważniejszą i uczciwszą firmę, tylko potrzebna mi dobra oferta.
    Mogę liczyć na waszą pomoc?

  20. Piotr Kawa pisze:

    Piszę oferty handlowe na zlecenie – ale w ramach usługi tworzenia lub modernizacji strony internetowej.

    Nowo powstałym firmom polecam założenie choćby najskromniejszej strony www. Bo taka wizytówka w Internecie załatwia sporo spraw związanych ze zdobywaniem klientów. Ale nawet na najskromniejszej stronie musi być dobra oferta handlowa, która skłoni potencjalnego klienta do kontaktu mailowego lub telefonicznego.

    Właśnie takie oferty tworzę i w tym mogę Panu i innym przedsiębiorcom pomóc. http://wiedzawfirmie.pl/kontakt/



+ 8 = szesnaście