• Techniki sprzedaży parafrazowanie

    Techniki sprzedaży – parafrazowanie

    Technika sprzedaży: parafrazowanie wypowiedzi klienta Parafrazowanie to technika negocjacyjna, która polega na powtórzeniu (nie dosłownym lecz sparafrazowanym) wypowiedzi klienta w celu uzasadnienia składanej oferty lub w celu zamknięcia sprzedaży. Wykonuje się ją w czterech krokach: zadanie pytania istotnego dla uzyskania postępu w procesie sprzedaży, wysłuchanie odpowiedzi klienta, w której argumentuje on swoją obawę lub oczekiwanie, Read More
  • Wzory oferty handlowej

    Wzory oferty handlowej

    Jak wygląda dobra oferta handlowa? Co powinien zawierać tekst oferty aby nie był nudny? Gdzie można znaleźć przykłady pism handlowych, na których można się wzorować? Czy trzeba mieć wybitne umiejętności aby napisać skuteczną ofertę? Jeżeli zadajesz sobie takie lub podobne pytania, to najprawdopodobniej potrzebujesz pomocy w tworzeniu ofert sprzedaży. W Read More
  • Jak napisać ofertę – przykłady ofert handlowych

    Jak napisać ofertę – przykłady ofert handlowych

    Prowadzisz małą firmę lub po prostu jesteś handlowcem. Szukasz konkretnego i skutecznego wzorca, który pozwoli Ci w szybki sposób stworzyć dobrą ofertę handlową? A może po prostu dotychczasowe metody ofertowania się nie sprawdziły, a nie bardzo wiesz jak powinno wyglądać atrakcyjne przedstawianie klientowi tego co masz do zaoferowania. Mam dla Read More
  • 1
  • 2
  • 3

Czym jest, a czy nie jest audyt strony internetowej?

Zacznijmy może od celu, który zazwyczaj ma przedsiębiorca inwestujący w stworzenie firmowej strony internetowej.

Co chcesz osiągnąć dzięki własnej stronie www?

  • Chcesz pokazać, że prowadzisz firmę. Wiadomo – bez reklamy nie ma sprzedaży, a bez własnej strony w Internecie Twoi klienci raczej nie mają szans zobaczyć co  robisz i co możesz im sprzedać (o ile fizycznie do Ciebie nie przyjdą).
  • Chcesz przedstawić ofertę swoich usług i produktów. Oczywiście w sposób zachęcający do kupna. Pragniesz jak najlepiej opisać korzyści dla klientów. Chcesz pokazać jak prezentuje się Twój produkt i dążysz do tego by obrazem oraz opisem wywołać w kliencie pragnienie: „Tak właśnie tego szukam!”
  • Chcesz aby każdy potencjalny klient mógł cię znaleźć. Dlatego podajesz wszystkie możliwe dane kontaktowe, montujesz na stronie formularz do wysłania zapytań, mapkę dojazdową itd.

Czy powyższe cele są naiwne lub życzeniowe? NIE! One są jak najbardziej pragmatyczne. Każdy przedsiębiorca to człowiek praktyczny. Ty także taki jesteś. Ale jak to w życiu bywa na etapie wykonania strony internetowej GŁÓWNY JEJ CEL ustępuje miejsca sugestiom grafika, programisty, tekściarza, mniej lub bardziej doświadczonych pracowników i … zmęczeniu.

 

Z tego wychodzi strona, która po opublikowaniu reprezentuje Twoją firmę w Internecie. Czy jednak spełnia swoją rolę i przysparza Ci klientów?
Jeśli nie - to albo Twoje produkty i usługi nie są poszukiwane przez Internet, albo Twoja strona wymaga zmiany. Nawet jeśli klienci nie szukają Twoich usług i produktów w Internecie, to przy dzisiejszym sposobie komunikacji strona www jest jak „niezniszczalna” wizytówka z informacją gdzie można znaleźć firmę.

Ale jak i co zmienić na stronie aby nie wtopić następnej kasy?

Odpowiedź jest jak zawsze ta sama: podejmij decyzję na podstawie konkretnych danych, a nie domysłów lub tzw. wyczucia (bo to z reguły rzeczywiście kończy się wtopieniem kasy).
I tu dochodzimy do odpowiedzi na pytanie postawione na samym początku:

Czym jest audyt strony internetowej?

Audyt to nic innego jak opisanie stanu obecnego Twojej strony internetowej na tle stron www konkurencji, która zabiega o względy (i kasę) tych samych klientów co Ty. Ale to nie wszystko, bo dobry audyt strony internetowej to przede wszystkim ustalenie (na podstawie danych liczbowych) listy konkretnych rzeczy, które trzeba wykonać aby strona www realizowała Twoje cele biznesowe.

Skąd są brane dane, na podstawie których jest wykonywany Audyt strony internetowej?

Internet jest kopalnią danych statystycznych – określających „kondycję” stron www. Dane są gromadzone w różnych miejscach i są udostępniane dla tych, którzy wiedzą gdzie ich szukać (choć czasami trzeba zapłacić za informację).
Dane na podstawie których wykonuje się Audyt pochodzą z kliku źródeł:

  • Z wyszukiwarek internetowych
  • Ze statystyk strony z Google Analytics
  • Ze statystyk Majestic
  • Z kilku narzędzi analizujących strukturę strony www
  • Z narzędzi dla deweloperów i webmasterów

Czy same dane statystyczne wystarczą aby wykonać dobry audyt?

Dane statystyczne odpowiadają na pytania ILE i w JAKIM CZASIE ale nie odpowiadają na pytanie DLACZEGO. Same dane statystyczne dadzą Ci wiedzę na temat tego jak Twoja strona internetowa ma się do stron konkurencji – czyli gdzie jest jej miejsce w szeregu na tą chwilę.
Dobry audyt musi jednak wskazać co jest nie tak i co trzeba zrobić aby uzyskać efekt lepszy od konkurencji. Do tego potrzeba doświadczenia osoby interpretującej dane.

Popularne