Techniki Sprzedaży
Zajmujesz się sprzedażą i potrzebujesz wiedzieć jak „podejść” klienta, nawiązać z nim kontakt i atrakcyjnie przedstawić swój towar lub usługę?
Gdy klienci nie chcą z Tobą rozmawiać i masz wrażenie, że „walisz głową w mur”, bo nie dostajesz odpowiedzi na wysyłane oferty handlowe. Zatrzymaj się na chwilę, zobacz co i jak robisz, zapoznaj się z jedną – dwoma technikami sprzedaży i … zacznij wykorzystywać te techniki sprzedażowe w kolejnych kontaktach z klientem. Obserwuj reakcje klienta na to co (TY) robisz. Wychwyć momenty, w których klient „poszedł” we właściwym kierunku – określisz dzięki temu co robisz dobrze. Później po kolei (powtarzam po kolei) poprawiaj elementy, które nie dawały efektu. Tylko w ten sposób wypracujesz własną, dopasowaną do Twoich możliwości skuteczną technikę sprzedaży.
Sprzedawanie jest łatwe jak masz do tego dryg, ale nawet „beztalencie” (wiem o czym piszę) może mieć bardzo dobre wyniki handlowe gdy dobrze opanuje kilka technik sprzedaży.
Technikami sprzedażowymi nazywamy każdy schemat postępowania, który da się zastosować w kontaktach z klientem, i który służy zawarciu transakcji sprzedaży. Tyle teorii. W praktyce techniki sprzedaży są to metody postępowania z potwierdzoną empirycznie skutecznością. Aby sprzedać musimy przecież jakoś zbadać potrzeby klienta. Powinniśmy mieć sprawdzone sposoby na złożenie oferty handlowej i wypadałoby wiedzieć jak klienta przekonać do zakupu u nas.
Cały ten proces handlowy można przejść na różne sposoby. Można „iść na żywioł” i powoli uczyć się na własnych błędach. Tylko po co wyważać otwarte drzwi? Skoro są techniki sprzedaży, które sprawdziły się u innych. Pamiętaj jednak! Jedne mogą zadziałać u Ciebie bardzo dobrze, a inne dadzą niewielkie rezultaty. Bo to czy dane metody sprzedaży zatrybią w konkretnym biznesie zależy od:
- dopasowania techniki sprzedaży do branży, sytuacji i klienta,
- jakości zastosowania danej techniki sprzedażowej,
- systematyczności w wykorzystywaniu działających technik sprzedaży.
W artykułach znajdziesz opisy technik sprzedażowych, które sam stosowałem przy sprzedaży napojów, papierosów, styropianu, komputerów, programów komputerowych, szkoleń, stron www i innych towarów oraz usług. Namawiam Cię do wypróbowania tych technik u siebie. Na początku stosuj tylko pojedyncze techniki sprzedażowe. Sprawdzaj jakie przynoszą rezultaty, modyfikuj i udoskonalaj. W ten sposób wyrobisz coś na kształt swojej "metody na klienta", i to będzie najlepsze, co możesz zrobić, aby wywindować własną sprzedaż.
- Piotr Kawa
- Techniki sprzedaży
- Piotr Kawa
- Techniki sprzedaży
- Piotr Kawa
- Techniki sprzedaży
- Piotr Kawa
- Techniki sprzedaży
- Piotr Kawa
- Techniki sprzedaży
- Piotr Kawa
- Techniki sprzedaży
- Piotr Kawa
- Techniki sprzedaży
- Piotr Kawa
- Techniki sprzedaży
- Piotr Kawa
- Techniki sprzedaży
- Piotr Kawa
- Techniki sprzedaży
- Piotr Kawa
- Techniki sprzedaży
- Piotr Kawa
- Techniki sprzedaży
- Piotr Kawa
- Techniki sprzedaży
- Piotr Kawa
- Techniki sprzedaży
- Piotr Kawa
- Techniki sprzedaży
Strona 1 z 2