Techniki Sprzedaży

Zajmujesz się sprzedażą i potrzebujesz wiedzieć jak „podejść” klienta, nawiązać z nim kontakt i atrakcyjnie przedstawić swój towar lub usługę?

Gdy klienci nie chcą z Tobą rozmawiać i masz wrażenie, że „walisz głową w mur”, bo nie dostajesz odpowiedzi na wysyłane oferty handlowe. Zatrzymaj się na chwilę, zobacz co i jak robisz, zapoznaj się z jedną – dwoma technikami sprzedaży i … zacznij wykorzystywać te techniki sprzedażowe w kolejnych kontaktach z klientem. Obserwuj reakcje klienta na to co (TY) robisz. Wychwyć momenty, w których klient „poszedł” we właściwym kierunku – określisz dzięki temu co robisz dobrze. Później po kolei (powtarzam po kolei) poprawiaj elementy, które nie dawały efektu. Tylko w ten sposób wypracujesz własną, dopasowaną do Twoich możliwości skuteczną technikę sprzedaży.

Sprzedawanie jest łatwe jak masz do tego dryg, ale nawet „beztalencie” (wiem o czym piszę) może mieć bardzo dobre wyniki handlowe gdy dobrze opanuje kilka technik sprzedaży.

 

techniki sprzedaży

Technikami sprzedażowymi nazywamy każdy schemat postępowania, który da się zastosować w kontaktach z klientem, i który służy zawarciu transakcji sprzedaży. Tyle teorii. W praktyce techniki sprzedaży są to metody postępowania z potwierdzoną empirycznie skutecznością. Aby sprzedać musimy przecież jakoś zbadać potrzeby klienta. Powinniśmy mieć sprawdzone sposoby na złożenie oferty handlowej i wypadałoby wiedzieć jak klienta przekonać do zakupu u nas.

Cały ten proces handlowy można przejść na różne sposoby. Można „iść na żywioł” i powoli uczyć się na własnych błędach. Tylko po co wyważać otwarte drzwi? Skoro są techniki sprzedaży, które sprawdziły się u innych. Pamiętaj jednak! Jedne mogą zadziałać u Ciebie bardzo dobrze, a inne dadzą niewielkie rezultaty. Bo to czy dane metody sprzedaży zatrybią w konkretnym biznesie zależy od:

  • dopasowania techniki sprzedaży do branży, sytuacji i klienta,
  • jakości zastosowania danej techniki sprzedażowej,
  • systematyczności w wykorzystywaniu działających technik sprzedaży.

W artykułach znajdziesz opisy technik sprzedażowych, które sam stosowałem przy sprzedaży napojów, papierosów, styropianu, komputerów, programów komputerowych, szkoleń, stron www i innych towarów oraz usług. Namawiam Cię do wypróbowania tych technik u siebie. Na początku stosuj tylko pojedyncze techniki sprzedażowe. Sprawdzaj jakie przynoszą rezultaty, modyfikuj i udoskonalaj. W ten sposób wyrobisz coś na kształt swojej "metody na klienta", i to będzie najlepsze, co możesz zrobić, aby wywindować własną sprzedaż.

 

Zwiększanie sprzedaży w sklepie stacjonarnym - pomysły
Zobacz jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym bez wydawania góry pieniędzy. Jedyne co musisz zrobić, by zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym, to skrupulatnie wykorzystać wszystkie atuty, których nie ma handel wirtualny. Osiem konkretnych sposobów znajdziesz ...
Pomysły na zwiększanie wolumenu sprzedaży w sklepie stacjonarnym
Jak zwiększyć obroty sklepu (stacjonarnego i internetowego)? Czyli jedenaście pomysłów na zwiększenie sprzedaży w sklepie, które przynoszą wzrosty obrotów o kilka do kilkunastu procent i jeden sposób na wzmocnienie ich działania. Opisane tu metody ...
Delegowanie odpowiedzialności za sprzedaż
Jak oddelegować odpowiedzialność za sprzedaż na pracownika bez obawy, że wszystko padnie. Czyli jak sprawić aby handlowiec zaangażował się, sprzedawał dużo i nie kombinował. W tym artykule znajdziesz opis kilku prostych działań, które pomogą Ci skutecznie oddelegować ...
duże błędy małego biznesu
Darmowy Raport ujawniający 4 największe zaniedbania, które potrafią doprowadzić do ruiny każdą małą firmę Z Raportu dowiesz się: Jak zidentyfikować 4 czynniki zagrożenia we własnej firmie, Co doprowadzi Twój biznes do upadku jeśli zignorujesz ...
prosty plan doskonalenia własnych umiejętności handlowych
W poradniku zawarłem wiedzę, którą sam sprawdziłem. Jego napisanie i zredagowanie zajęło mi kilkanaście godzin, a mimo to daję Ci go za darmo. Przeczytaj, użyj i zbierz pozytywne owoce własnej pracy. Mam jednak prośbę: pomóż komuś ze swojego otoczenia (cokolwiek miałoby ...
lejek sprzedaży - technika zadawania pytań handlowych
Czyli zastosowanie w sprzedaży - lejka pytań doprowadzających do zakupu Czym jest technika lejka sprzedaży i na jakiej zasadzie działa? Gdzie można jej użyć? Jak stosować ją w praktyce? Jak podnieść skuteczność sales fannel’a? Sales Fannel = lejek sprzedażowy ...
Najważniejszy nawyk handlowca
Co jest najważniejszą techniką sprzedaży? Jeśli sprzedajesz osobiście i/lub zarządzasz pracą kilku handlowców i chcesz regularnie pozyskiwać nowych klientów oraz konsekwentnie sprzedawać im swój towar oraz usługi to: Przeczytaj o nawyku, którego brak może ...
Techniki sprzedaży parafrazowanie
Technika sprzedaży: parafrazowanie wypowiedzi klienta Parafrazowanie to technika negocjacyjna, która polega na powtórzeniu (nie dosłownym lecz sparafrazowanym) wypowiedzi klienta w celu uzasadnienia składanej oferty lub w celu zamknięcia sprzedaży. Wykonuje się ją ...
Czym jest moduł FelaMiMail programu eGroupWare? Co potrafi moduł poczty elektronicznej programu eGroupWare? Do czego możesz użyć modułu FelaMiMail? Czym jest moduł FelaMiMail programu eGroupWare? Moduł FelaMiMail jest programem poczty elektronicznej, który służy ...
Marketingowo W tym artykule zobaczysz jedną z form prezentacji możliwą do wykorzystania w obszarze marketingu internetowego. To co widzisz w poniższej prezentacji jest reklamą oferty handlowej. (Mojej oferty handlowej - tak, aby nie było niedomówień.) Wykonuję usługi ...
egroupware
  Czym jest moduł Bazy Wiedzy programu eGroupWare? Jak funkcjonuje moduł Bazy Wiedzy? Do czego możesz użyć modułu Bazy Wiedzy?     Czym jest moduł Bazy Wiedzy programu eGroupWare?   Moduł Bazy Wiedzy jest miejscem składowania wiedzy gromadzonej przez firmę. ...
egroupware
Jeżeli prowadzisz firmę i jesteś zdecydowana lub zdecydowany przejąć kontrolę nad wszystkimi sprawami, które dopominają się Twojej uwagi. Chcesz mieć porządek "w papierach firmy", chcesz kończyć na czas wszystkie rozpoczęte sprawy i pragniesz systematycznie kontrolować wykonanie ...
egroupware
  Czym jest CRM Dziennik w programie eGroupWare? Co znajdziesz w module CRM programu eGroupWare? Do czego możesz użyć modułu CRM Dziennik?     Czym jest CRM Dziennik w programie eGroupWare?   CRM Dziennik jest miejscem zarządzania informacją i zadaniami. W ...
Największy wróg skutecznej sprzedaży
Czy zastanawiasz się co jest największą przeszkodą w skutecznym wdrożeniu technik sprzedaży? Co powoduje, że składanie ofert handlowych nie przysparza sprzedaży? Jak każdy przedsiębiorca wstając rano zaczynam myśleć o klientach i o sprzedaży. Myślę ...
egroupware
  Czym jest kalendarz w programie eGroupWare? Co potrafi moduł Kalendarz programu eGroupWare? Do czego możesz użyć modułu Kalendarz?     Czym jest kalendarz w programie eGroupWare?   Kalendarz jest centralnym miejscem do zarządzania: czasem pracy ...