• Techniki sprzedaży parafrazowanie

    Techniki sprzedaży – parafrazowanie

    Technika sprzedaży: parafrazowanie wypowiedzi klienta Parafrazowanie to technika negocjacyjna, która polega na powtórzeniu (nie dosłownym lecz sparafrazowanym) wypowiedzi klienta w celu uzasadnienia składanej oferty lub w celu zamknięcia sprzedaży. Wykonuje się ją w czterech krokach: zadanie pytania istotnego dla uzyskania postępu w procesie sprzedaży, wysłuchanie odpowiedzi klienta, w której argumentuje on swoją obawę lub oczekiwanie, Read More
  • Wzory oferty handlowej

    Wzory oferty handlowej

    Jak wygląda dobra oferta handlowa? Co powinien zawierać tekst oferty aby nie był nudny? Gdzie można znaleźć przykłady pism handlowych, na których można się wzorować? Czy trzeba mieć wybitne umiejętności aby napisać skuteczną ofertę? Jeżeli zadajesz sobie takie lub podobne pytania, to najprawdopodobniej potrzebujesz pomocy w tworzeniu ofert sprzedaży. W Read More
  • Jak napisać ofertę – przykłady ofert handlowych

    Jak napisać ofertę – przykłady ofert handlowych

    Prowadzisz małą firmę lub po prostu jesteś handlowcem. Szukasz konkretnego i skutecznego wzorca, który pozwoli Ci w szybki sposób stworzyć dobrą ofertę handlową? A może po prostu dotychczasowe metody ofertowania się nie sprawdziły, a nie bardzo wiesz jak powinno wyglądać atrakcyjne przedstawianie klientowi tego co masz do zaoferowania. Mam dla Read More
  • 1
  • 2
  • 3

Zmiana, która upraszcza zdobywanie nowych klientów i zwiększa zyski ze sprzedaży

 

Mała sprzedaż i niezbyt wysoka marża niszczą biznes, a co najmniej hamują rozwój. W tym artykule przeczytasz, co zrobić, aby zwiększyć liczbę kupujących i podnieść uzyskiwaną marżę na sprzedaży. Ta metoda dobrze działa przy sprzedaży usług i produktów złożonych. Jeśli sprzedajesz „taniość”, to ten artykuł raczej nie jest dla Ciebie.

Mierząc się z problemem zdobywania nowych klientów z reguły mamy do czynienia z dwoma podstawowymi barierami:

  1. Za mało klientów zapoznaje się z ofertą (tu słabością jest zbyt mały ruch na ofertę lub ruch o złej jakości – w dalszej części znajdziesz podpowiedź jak temu zaradzić);
  2. Klienci mam nie ufają (słaba wiarygodność oferty, ale przede wszystkim słaba wiarygodność sprzedawcy – też przeczytasz rozwinięcie tego wątku);

Jak chcesz dokonać prawdziwej przemiany musisz pokonać obie bariery. Spokojnie. Dasz radę to zrobić, nawet, jeśli nie jesteś super marketingowcem. W każdym razie warto podjąć wyzwanie, bo w przeciwnym razie skazujesz się na marazm niskiej sprzedaży.

 

Czy nadal chcesz zmienić sposób zdobywania klientów i zapewnić sobie wzrost dochodów ze sprzedaży?

 

I) Zacznijmy od przeskoczeniem bariery „małego ruchu na ofertę”

- czyli odpowiedzmy sobie na pytanie: Jak zwiększyć ruch na ofertę i jednocześnie podnieść jego jakość?


Czym jest ruch na ofertę? Ruch to wszystko co robisz, aby dotrzeć do nowych potencjalnych klientów i przedstawić im swoją ofertę, w tym:

  • Telemarketing, email marketing, direct marketing;
  • Pozycjonowanie, marketing wirusowy, content marketing;
  • Reklama w: prasie, radiu, telewizji i Internecie;
  • Reklama na bilbordach, w autobusach, na samochodach i za pomocą ulotek;
  • Współpraca reklamowa np. z firmami, które mają produkty komplementarne itd..

Bez względu na to, z którego sposobu docierania do klientów korzystasz, najważniejsze jest aby docierać do właściwych osób i skłaniać do zapoznania się z ofertą tych, do których dotrzesz.


W tym miejscu można popełniać tylko 2 błędy:

  1. Masz dobrą reklamę, ale docierasz z nią do niewłaściwych osób (szybko wypalasz budżet na przyciąganie osób, które i tak od Ciebie nie kupią).
  2. Twoja reklama jest „cienka” i nawet gdy dotrzesz z nią do właściwych ludzi, to nie będziesz ich skłaniać do działania - przejścia na ofertę.

 

Co powiesz na następujące rozwiązanie?


Robisz tak: Skupiasz swój wysiłek reklamowy na „dotykaniu problemów” swoich klientów i motywowaniu ich do podjęcia działań rozwiązujących te problemy. Ale robisz to dogłębniej niż większość, która używa tylko frazesów w swoich przekazach marketingowych. Robisz to poprzez publikowanie tzw. artykułów stymulujących.
 

Dlaczego artykuły i co one mają wspólnego z pozyskiwaniem ruchu na ofertę?
 

W treści artykułu łatwo przekażesz klientowi wizję rozwiązania jego problemu, lub wizję wzbogacenia jego życia – w zależności od tego co sprzedajesz. Dasz mu do ręki argumenty przemawiające za wybraniem dostawcy najlepszego rozwiązania (oczywiście siebie). Poza tym artykuł jest formą, dzięki której zwiększasz zasięg oddziaływania w jednym czasie na znacznie większą liczbę osób, niż można by było to zrobić twarzą w twarz.

Aby to było skuteczne, jedyne co trzeba zrobić, to zachować stymulującą konstrukcję artykułu.
 

Jak zwiększasz ruch na ofertę?


W celu zwiększenia ruchu, taki artykuł wykorzystujesz na dwa sposoby:

  • Jako reklamę
  • Opublikowany w formie fizycznej (prasa, ulotka, katalog) - dzięki „stymulującej formie” więcej osób skłania do zapoznania się z Twoją ofertą;
  • Opublikowany w Internecie sam się pozycjonuje, trafia do indeksu wyszukiwarek i dzięki temu zdobywa dla Ciebie dodatkowy ruch na ofertę.
  • Jako wabik
  • Reklamą ściągasz ruch na artykuł, a jego treść motywuje do przejścia na ofertę.
  • Dzięki wartości artykułu pozyskujesz kontakty do osób, na które później ponawiasz propozycję przejścia na ofertę.  

Zasady tworzenia artykułów stymulujących prześlę Ci mailowo. Oczekuj wiadomości z linkiem do materiału instruktażowego.
 

Krótko podsumujmy atuty artykułów stymulujących, w zwiększaniu ruchu na ofertę:
 

  • Artykuł z reguły jest bardziej przemyślany niż wypowiedź ustna. O niczym nie zapomnisz powiedzieć. Prowadzisz klienta od problemu do rozwiązania. Podkreślasz wszystkie najważniejsze komunikaty i motywujesz;
  • W jednym czasie udostępniasz artykuł wielu osobom. Tak wielu osobistych spotkań nie byłbyś wstanie odbyć;
  • Raz napisany artykuł pracuje dla Ciebie bardzo długi czas, a jeśli zachodzi potrzeba, to można go aktualizować niewielkim wysiłkiem;
  • Dobry artykuł sam się reklamuje. Ludzie dzielą się wartościowymi treściami i sami je rozpowszechniają. Takie treści są również faworyzowane przez google.pl .

 

II)  Przekształć nieufność w wiarygodność (Twojej oferty)

 

Zaufanie to podstawowy warunek zakupu. Klienci, którzy stykają się z nowymi produktami i usługami – mają obawy typu „czy nie zostanę oszukany”. Przyczyny tych obaw mogą być różne, ale jedno jest pewne: jak nie uwierzą, że jesteś wiarygodny, to nie kupią.

Żebyśmy się lepiej zrozumieli - nie wszyscy ci zaufają, bo będą tacy, którzy nie uwierzą – cokolwiek byś zrobił. Ale skupmy się raczej na tych, których można przekonać do sprzedawcy i tym samym zwiększyć szansę na udaną sprzedaż.
 

Zastanówmy się nad rozwiązaniem budującym zaufanie klienta


Pytanie: Kiedy klient powinien Ci zaufać - jak zaczniesz mu sprzedawać, czy jeszcze zanim pokażesz mu ofertę?

Wcześniej czytałeś o zwiększeniu ruchu na ofertę z wykorzystaniem artykułów stymulujących do działania. Taki artykuł pokazuje problem i motywuje czytelnika do podjęcia działania w celu uniknięcia konsekwencji tegoż problemu. Dajesz mu przy tym „gotowe” rozwiązanie – czyli kierujesz go na swoją ofertę. Tym artykułem po raz pierwszy budujesz zaufanie czytelnika do siebie jako sprzedawcy.

Super jak masz takie artykuły, bo w kwestii budowania zaufania, już robisz więcej niż inni sprzedawcy. Ale jest jeszcze silniejsza metoda podnoszenia własnej wiarygodności: profil eksperta.
 

Co profil eksperta ma wspólnego ze zwiększaniem sprzedaży?
 

  • Zastanówmy się nad typowym przebiegiem sprzedaży:
    Jest reklama; Osoba zainteresowana reklamą trafia do sprzedawcy; Sprzedawca przedstawia ofertę i co robi zainteresowany (czyli potencjalny klient)?

    Porównuje ofertę z innymi podobnymi. Nie jest ona dla niego niczym szczególnym, bo i sprzedawca jest jednym z wielu. To porównanie z reguły dotyczy tylko ceny.
     
  • Zestawmy to z bardziej zaawansowanym procesem sprzedaży:
    Jest reklama; Osoba zainteresowana reklamą trafia na „artykuł stymulujący”; Czyta i widzi rozwiązanie swojego problemu; Zauważa również inne fachowe publikacje tego samego sprzedawcy; Skanuje je wzrokiem (być może czyta), ale widzi, że ma do czynienia ze specjalistą; Pobudzony do działania (klient) trafia do sprzedawcy; Sprzedawca przedstawia ofertę i co robi zainteresowany?

    Porównuje ofertę z innymi, ale z tyłu głowy cały czas towarzyszy mu myśl „ta oferta jest od specjalisty z tej dziedziny, on musi być droższy, bo jest ekspertem”. W tym przypadku cena staje się tylko jednym z elementów porównania i to przeważnie nie najważniejszym.

 

Wolisz być ekspertem, czy sprzedawcą?

Budowanie profilu eksperta to trochę więcej, niż opublikowanie kilku dobrych artykułów. Mam własny kodeks najważniejszych elementów profilu eksperckiego, który powstał w oparciu o analizę profili ekspertów odnoszących sukcesy. Prześlę Ci ten kodeks mailowo. Oczekuj wiadomości ode mnie z linkiem do tego materiału.
 

Podsumowanie


Rozważ zbudowanie własnego Profilu Eksperckiego, który upraszcza zdobywanie nowych klientów i zwiększa zyski ze sprzedaży, bo:

  1. Pokazujesz potencjalnemu klientowi jak rozwiązujesz jego problem;
  2. Pozycjonujesz się na eksperta (dzieląc się fachową wiedzą);
  3. Wyraźnie odróżniasz się od „zwykłych” sprzedawców;
  4. Budujesz zaufanie do siebie jeszcze przed pokazaniem oferty;
  5. Motywujesz klientów do działania (przejścia na ofertę i zakupu rozwiązania od Ciebie);
  6. Uzyskujesz wyższe ceny za swoje usługi i produkty (jako Ekspert przestajesz konkurować tylko ceną).

-----------------------------------------------------------------------------

Zarówno artykuły stymulujące jak i profile eksperckie są częścią projektu OnMap.pl (cel projektu: dostęp do co najmniej 30% klientów indywidualnych rynku warszawskiego). W projekcie mogą wziąć udział tylko firmy, które sprzedają klientom indywidualnym na terenie Warszawy.

Popularne