• Techniki sprzedaży parafrazowanie

    Techniki sprzedaży – parafrazowanie

    Technika sprzedaży: parafrazowanie wypowiedzi klienta Parafrazowanie to technika negocjacyjna, która polega na powtórzeniu (nie dosłownym lecz sparafrazowanym) wypowiedzi klienta w celu uzasadnienia składanej oferty lub w celu zamknięcia sprzedaży. Wykonuje się ją w czterech krokach: zadanie pytania istotnego dla uzyskania postępu w procesie sprzedaży, wysłuchanie odpowiedzi klienta, w której argumentuje on swoją obawę lub oczekiwanie, Read More
  • Wzory oferty handlowej

    Wzory oferty handlowej

    Jak wygląda dobra oferta handlowa? Co powinien zawierać tekst oferty aby nie był nudny? Gdzie można znaleźć przykłady pism handlowych, na których można się wzorować? Czy trzeba mieć wybitne umiejętności aby napisać skuteczną ofertę? Jeżeli zadajesz sobie takie lub podobne pytania, to najprawdopodobniej potrzebujesz pomocy w tworzeniu ofert sprzedaży. W Read More
  • Jak napisać ofertę – przykłady ofert handlowych

    Jak napisać ofertę – przykłady ofert handlowych

    Prowadzisz małą firmę lub po prostu jesteś handlowcem. Szukasz konkretnego i skutecznego wzorca, który pozwoli Ci w szybki sposób stworzyć dobrą ofertę handlową? A może po prostu dotychczasowe metody ofertowania się nie sprawdziły, a nie bardzo wiesz jak powinno wyglądać atrakcyjne przedstawianie klientowi tego co masz do zaoferowania. Mam dla Read More
  • 1
  • 2
  • 3

Jeśli sprzedajesz drogie produkty lub usługi i chcesz ciągłego dopływu nowych klientów, to ta oferta jest dla Ciebie:

Wdrażam w małych firmach metody automatycznego zdobywania nowych klientów

 

Czy chcesz mieć dobrze zorganizowany system sprzedaży? System automatycznie zdobywający nowych klientów, bez Twojego ciągłego osobistego zaangażowania?

 

Od lat zajmuję się zwiększaniem sprzedaży. Kiedyś się zatrudniałem i sprzedawałem, teraz pomagam firmom optymalizować i automatyzować działania, które mają największe przełożenie na osiąganie wyników handlowych. Porządkuję i usprawniam procesy sprzedaży. Bo w brew pozorom, właśnie w doskonaleniu zorganizowania tkwi największy potencjał zwiększania obrotów i zysków handlowych.

Czy wykorzystujesz mechanizmy działania na coraz większą skalę?

Uważam, że największą przeszkodą w rozwijaniu sprzedaży (szczególnie w małej firmie) jest brak zautomatyzowania i organizacyjny chaos. Objawy chaosu są różne: bałagan w magazynie, bałagan w komputerach, nieporozumienia przy zdobywaniu i obsłudze klienta itp.. Można z tym żyć, ale tylko do momentu gdy na własnej skórze doświadczysz konsekwencji tegoż … bajzlu.

Dotkliwe konsekwencje nieuporządkowanej sprzedaży

Jako handlowiec sprzedawałem towar, którego jak się później okazywało dawno nie było na magazynie, lub w zakupie był znacznie droższy niż przyjmowałem do kalkulacji (z racji nieaktualnych cen w komputerze). Pamiętam zawalone transakcje, bo „zgubiła się” oferta lub mój własny bełkot gdy rozmawiałem z klientem, który czekał od tygodnia na potwierdzenie sporego zamówienia.

Pamiętam dziesiątki „zimnych telefonów” do klientów, którzy w najmniejszym stopniu nie byli zainteresowani tym co sprzedawałem, bo ktoś w marketingu „na czuja” wybrał bazę kontaktów. Pamiętam kampanię reklamową kierującą do błędnego adresu strony www, gdy przez tydzień zamiast oferty zainteresowanym wyświetlała się podstrona błędu 404.

Te konsekwencje były wynikiem drobnych zaniedbań organizacyjnych, czasami nawet niezbyt oczywistych. Ale to niedbalstwo zawsze oznacza stracony czas, nerwy i niezarobione pieniądze.

Poukładanie = większa sprzedaż

Bałagan jest częścią działania każdej rozwijającej się firmy. To jest fakt! Możesz go ignorować lub wykorzystać.  

Liderzy branż bardzo często korzystają na bałaganie … ale tym panującym w firmach konkurencji. Najsilniej doznałem tego pracując dla koncernu Philip Morris (nr 1 w swojej branży). Ta firma zarabiała krocie, bo postawiła na doskonalenie organizacji pracy. Niemal do perfekcji wyeliminowano tam nieuporządkowanie. Wszystko było oparte o plany, procedury i raporty.

Pracując dla nich miałem zaplanowaną każdą minutę i każdą czynność (dosłownie). W efekcie, w miesiąc średnio „dopinałem” 10 razy więcej transakcji niż handlowiec z firmy uplasowanej w rankingu na drugim miejscu w branży. Przynajmniej tak wynikało z audytów prowadzonych przez zewnętrzną firmę consultingową. (Sam też odnosiłem takie wrażenie rozmawiając z kontrahentami).

Wysoki poziom organizacyjny firmy pozwala osiągać 10-cio krotnie lepsze efekty w tym samym czasie, przy zaangażowaniu tych samych środków. Doświadczyłem tego, organizacja zwielokrotnia sprzedaż - to też jest fakt!

Sukces to: proces, plan, system

Czy uczestniczyłaś lub uczestniczyłeś kiedyś w dobrym szkoleniu handlowym lub marketingowym? Może pamiętasz to wewnętrzne podniecenie „ah - ta technika złamie opór każdego klienta”? A może dane ci było poznać „prosty” sposób na 8-krotne zwiększenie skuteczności reklam?

Ja przeszedłem dziesiątki takich szkoleń i jedno wiem na pewno: samo zdobycie wiedzy nic nie zmieniało. Zmiana na lepsze zachodziła tylko, gdy udało się wiedzę zamienić na proces biznesowy. Następnie zaplanować i wdrożyć w firmie nowy sposób działania, a efekty same się pojawiają!

W każdej firmie, w której miałem możliwość porządkować sprzedaż i działania marketingowe – w każdej bez wyjątku! - zwiększał się wolumen sprzedaży i zwiększały się zyski.

Bez masowej komunikacji z klientami nie ma sprzedaży

Reorganizować i poprawiać można: kanały dystrybucji, sposoby obsługi klientów, obieg informacji lub dokumentów itd.. Robiłem takie modyfikacje i dawało to pozytywne rezultaty. Lecz z czasem zauważyłem, że największy potencjał wzrostu sprzedaży tkwi w automatyzacji masowej komunikacji z klientami.

Sprzedaż to: wywoływanie zainteresowania, prezentacja „towaru”, argumentowanie, namawianie, słuchanie – czyli jednym słowem komunikowanie. Większość tych komunikatów można zamienić na teksty, obrazy i nagrania wideo. Z pewnością w kontaktach handlowych wykorzystujesz: szablony ofert, maili, prezentacji multimedialnych itp.. Robiąc to „ręcznie” dostarczysz te komunikaty pojedynczym osobom, a korzystając z  automatyzacji w tym samym czasie docierasz do setek odbiorców.

Automatyzując proces komunikowania się - szybciej oraz taniej docierasz do większej liczby klientów i efektywniej namawiasz ich do zakupu. Co więcej, bez automatyzacji mała firma, nie ma nawet szansy stać się większą.

Działaj w zgodzie ze złotą regułą

Złotą regułą sprzedaży, powtarzaną bez końca w każdej książce i na każdym szkoleniu jest:

„Sprzedasz tylko wtedy, gdy: w odpowiednim czasie, odpowiedniemu klientowi, przedstawisz odpowiednią ofertę”

Nie znam nikogo, kto podważyłby trafność tej reguły.

Czy byłabyś lub byłbyś zainteresowany systemem komunikowania się z klientami, który wykorzystuje tę złotą regułę sprzedaży?

Jak wyglądałaby Twoja sprzedaż wsparta sposobami rozciągania „odpowiedniego czasu”? Co by się zmieniło po zastosowaniu w Twoim marketingu zasad rządzących docieraniem do „odpowiednich klientów”? Jak wzrosłaby Twoja sprzedaż z systemem wersjonowania ofert pozwalającym wykorzystać każdą szansę na przedstawienie „odpowiedniej oferty”?

Czy interesuje Cię zautomatyzowanie własnego marketingu w zgodzie ze złotą regułą sprzedaży? 

Wejdź na wyższy poziom zorganizowania marketingu i sprzedawaj więcej

Usługi które wykonuję różnią się od tego, co znajdziesz w ofercie agencji marketingowych, u grafików, webmasterów czy copywriterów. Oni przygotują Ci: reklamę, teksty, grafikę, stronę www. Ale to z reguły nie wystarcza aby zautomatyzować pozyskiwanie nowych klientów!

W biznesie liczy się powtarzalne osiąganie konkretnych celów.
W marketingu tym celem jest zdobycie Lead’a – pozyskanie danych kontaktowych konkretnego człowieka, który zainteresował się tym co sprzedajesz.
W sprzedaży celem jest zamiana Lead’a na klienta, który zapłacił za Twój produkt lub usługę.

Wyspecjalizowałem się w automatyzowaniu pozyskiwania Lead’ów i w automatycznych lejkach sprzedażowych. Wykonuję usługi dla firm, które sprzedają drogie produkty (mieszkania, programy komputerowe, urządzenia itp.) i/lub drogie usługi dla konsumentów oraz dla firm.

Kupujesz reklamę, ale masz z tego mało Lead’ów. Koszt pozyskania pojedynczego klienta jest u Ciebie bardzo wysoki. Masz nierównomierny w czasie dopływ nowych klientów (w jednym miesiącu masz ich dużo, a w kolejnym mało „jak na lekarstwo”). Brakuje Ci kogoś kto będzie dla Ciebie wyszukiwał nowych źródeł i nowych sposobów pozyskiwania klientówWypełnij poniższy formularz:

 

 

 


To co robię zawodowo wypływa z przekonania, że:

Zautomatyzowanie marketingu ma bezpośredni wpływ na zwiększanie ilości nowych klientów, a to przekłada się proporcjonalnie na wielkość sprzedaży!

 

Popularne