• Techniki sprzedaży parafrazowanie

    Techniki sprzedaży – parafrazowanie

    Technika sprzedaży: parafrazowanie wypowiedzi klienta Parafrazowanie to technika negocjacyjna, która polega na powtórzeniu (nie dosłownym lecz sparafrazowanym) wypowiedzi klienta w celu uzasadnienia składanej oferty lub w celu zamknięcia sprzedaży. Wykonuje się ją w czterech krokach: zadanie pytania istotnego dla uzyskania postępu w procesie sprzedaży, wysłuchanie odpowiedzi klienta, w której argumentuje on swoją obawę lub oczekiwanie, Read More
  • Wzory oferty handlowej

    Wzory oferty handlowej

    Jak wygląda dobra oferta handlowa? Co powinien zawierać tekst oferty aby nie był nudny? Gdzie można znaleźć przykłady pism handlowych, na których można się wzorować? Czy trzeba mieć wybitne umiejętności aby napisać skuteczną ofertę? Jeżeli zadajesz sobie takie lub podobne pytania, to najprawdopodobniej potrzebujesz pomocy w tworzeniu ofert sprzedaży. W Read More
  • Jak napisać ofertę – przykłady ofert handlowych

    Jak napisać ofertę – przykłady ofert handlowych

    Prowadzisz małą firmę lub po prostu jesteś handlowcem. Szukasz konkretnego i skutecznego wzorca, który pozwoli Ci w szybki sposób stworzyć dobrą ofertę handlową? A może po prostu dotychczasowe metody ofertowania się nie sprawdziły, a nie bardzo wiesz jak powinno wyglądać atrakcyjne przedstawianie klientowi tego co masz do zaoferowania. Mam dla Read More
  • 1
  • 2
  • 3

Materiały dodatkowe do:

SEKRET ZAWODOWEGO HANDLOWCA - czyli jak w pięciu krokach napisać profesjonalną ofertę

jak napisać ofertę handlową poradnik

 

{guest} {/guest}{!guest}Krok pierwszy:

 

Określenie grupy docelowej, czyli dla kogo tworzysz ofertę


Dlaczego zaczynasz od tego? Bo jeśli określisz kto jest Twoim docelowym klientem – łatwiej rozpoznasz jego pragnienia i problemy, a to jest właśnie podstawą skuteczności oferty.

Celem tego kroku jest wybranie z potencjalnych klientów takiej grupy docelowej, która stwarza Ci największą szansę zarobienia pieniędzy. Po wykonaniu wszystkich zadań będziesz mieć opis klienta i listę jego największych pragnień oraz problemów.

Zadania do wykonania

Lp.

Zadanie

Opis

1

Wypisz wszystkie grupy klientów, którym chcesz sprzedać

Zdefiniuj klientów ze względu na:

·         grupy zawodowe (tj. zawód,  zajmowane stanowisko, poziom uposażenia)

·         grupy społeczne (tj. status społeczny, zasobność portfela, hobby)

2

Określ potencjał każdej z wypisanych grup klientów

Ustal i napisz przy każdej grupie docelowych klientów:

·         ilu jest takich klientów

·         jak często ci klienci będą kupować

·         w jaki sposób i czy łatwo da się do nich dotrzeć

 

3

Wybierz jedna grupę najlepszych klientów i opisz przedstawiciela

Na podstawie wypisanych charakterystyk wybierz grupę klientów najlepiej rokującą i scharakteryzuj przedstawiciela tej grupy. Opisz:

·         jakiej jest płci

·         w jakim jest wieku

·         jaki posiada status społeczny

·         do czego dąży / na czym mu najbardziej zależy

·         od czego ucieka / czego chce w życiu uniknąć

 

4

Sformułuj oczekiwania Twojego klienta

Na podstawie opisów klienta sformułuj główne oczekiwania, potrzeby, pragnienia lub problemy, które jesteś w stanie zaspokoić produktami / usługami ze swojej oferty.

 

 

 


Krok drugi

Określenie przedmiotu oferty, czyli co dokładnie będziesz sprzedawać


O co chodzi? Aby klient rozważył zakup musi wiedzieć co dokładnie dostanie za swoje pieniądze.

Celem tego kroku jest wybór produktu lub usługi i ustalenie co takiego w nim jest, że klient
z jego pomocą zrealizuje swoje pragnienie lub usunie swój problem.

Zadania do wykonania

Lp.

Zadanie

Opis

1

Wybierz ze swojego asortymentu produkt lub usługę

Zastanów się jaki Twój produkt lub usługa najlepiej spełni oczekiwania przedstawiciela grupy docelowej. Czy to będzie pojedynczy produkt czy raczej zestaw. Ustal co to będzie i opisz po dwie najważniejsze korzyści w kontekście:

·         jakie pragnienia klienta zostaną zaspokojone

·         jakie problemy klienta zostaną rozwiązane

2

Opisz co wybrany produkt / usługa to zrobi dla klienta

Opisz co dokładnie zrobi Twój produkt / usługa dla Twojego klienta. Na zasadzie: Mój [nazwa produktu/usługi] zaspokoi pragnienie [tu wpisz pragnienie klienta], bo [napisz co ten produkt ma w sobie, że realizuje to pragnienie].  Zrób to dla
2-ch najważniejszych pragnień i dla 2-ch najważniejszych problemów klienta.

3

Wybierz i opisz najmocniejszy efekt dla klienta wynikający
z zakupu

Wybierz ten efekt, który w twojej ocenie skłoni klienta do zakupu. Następnie napisz jak klient ten efekt osiągnie lub doświadczy działania Twojego produktu lub usługi.

 

 

Krok trzeci

Zbieranie argumentów handlowych, czyli jak udowodnisz, że to co sprzedajesz działa


Czym przekonasz klienta, że to co piszesz jest prawdą? Dostarcz mu dowodów. Możesz to zrobić na dwa sposoby: opisać jak produkt zmieni życie klienta i/lub dostarczyć mu dowodów społecznych czyli opinii innych, który produkt już kupili.

Celem tego kroku jest opisanie jak zmieni się życie klienta dzięki produktowi / usłudze oraz zebranie dowodów społecznych na potwierdzenie Twoich słów.

 

Zadania do wykonania

Lp.

Zadanie

Opis

1

Opisz stan klienta przed zakupem

Skup się na opisaniu czterech aspektów życia klienta w kontekście produktu / usługi, którą oferujesz. Napisz w jakim stanie jest klient teraz gdy jeszcze nie kupił:

·         co ma

·         co czuje

·         jak wygląda jego dzień

·         jak myśli, że oceniają go inni

2

Sformułuj konsekwencje „nic nierobienia”

Opisz konsekwencje pozostawania w tym stanie,
w którym klient się znajduje. Zrób to
w perspektywie zmian, które zajdą w najbliższym roku lub dwóch latach.

3

Opisz stan klienta po zakupie

Skup się na opisaniu czterech aspektów życia klienta w kontekście nabycia przez niego Twojego produktu / usługi. Napisz w jakim stanie znajdzie się klient gdy kupi:

·         co będzie miał jak kupi

·         co będzie czuć jak kupi

·         jak będzie wyglądał jego dzień

·         jak będą w jego mniemaniu oceniać go ludzie

4

Sformułuj swoją obietnicę

Opisz co dobrego doświadczy klient po zakupie produktu / usługi. Zrób to w perspektywie zmian, które zajdą natychmiast lub w bardzo krótkim czasie po zakupie.

5

Zgromadź opinie dotychczasowych klientów

Zbierz opinie potwierdzające pozytywne zmiany
w życiu klientów, którzy już kupili Twój produkt.

 

 

Krok czwarty

Czego oczekujesz, czyli jak zamknąć sprzedaż


Celem tego kroku jest sformułowanie wezwania do akcji, które zmotywuje klienta do złożenia zamówienia.

Zadania do wykonania

Lp.

Zadanie

Opis

1

Opisz czego się spodziewasz po kliencie, który przeczyta ofertę

Napisz czego oczekujesz: co klient ma zrobić jak przeczyta ofertę? W jakim czasie ma to zrobić?
Co i jak dokładnie ma wykonać – krok po kroku?

2

Napisz co klient dostanie za natychmiastową decyzję na „TAK”

Wypisz co jesteś skłonny dodatkowo zaoferować klientowi za natychmiastową decyzję o kupnie. Jakie dostanie bonusy lub rabaty.

3

Sformułuj wezwanie do akcji

Napisz co klient ma zrobić aby kupić i dlaczego właśnie teraz. Umotywuj zastosowane zniżki
i bonusy!

 

 

Krok piąty

Ułożenie tekstu oferty


Dlaczego dopiero teraz bierzesz się za pisanie oferty? Bo pisanie tekstu bez przemyślanej strategii komu, co i dlaczego sprzedajesz jest marnowaniem czasu.

Celem tego kroku jest stworzenie spójnego tekstu oferty, który przyciągnie uwagę klienta nagłówkiem, zaciekawi go perspektywą rozwiązania jego problemu i dostarczy mu argumentów przemawiających za zakupem u Cienie oraz pokarze co musi zrobić aby zamówić!

Zadania do wykonania

Lp.

Zadanie

Opis

1

Ułóż wstępny tekst oferty

Z opisów, które wcześniej wykonałeś ułóż wstępny tekst oferty w następującym układzie:

·         główny problem

·         konsekwencje niepodejmowania działania

·         obietnica

·         jak produkt zrealizuje obietnicę

·         lista opinii potwierdzających działanie produktu

·         wezwanie do akcji

2

Zredaguj ostateczny tekst oferty

Usuń z surowego tekstu powtórzenia. Zredaguj zdania aby połączyć kolejne akapity w logiczną całość. Podziej zdania złożone.  „Wygładź” tekst oferty.

3

Stwórz nagłówek dla swojej oferty

Wypisz wszystkie nagłówki, które przyjdą Ci do głowy i choćby trochę pasują do napisanej oferty. Następnie wybierz najlepszy i tak długo pracuj nad nim, aż uznasz, że masz dobry nagłówek.

4

Opraw graficznie powstałą ofertę

Poukładaj stworzony tekst, wprowadź trochę przestrzeni, by łatwiej się go czytało. Dodaj ilustracje
i podkreśl w tekście najważniejsze rzeczy, które klient powinien przeczytać przy tzw. skanowaniu tekstu.

 

{/guest}

Popularne