• Techniki sprzedaży parafrazowanie

    Techniki sprzedaży – parafrazowanie

    Technika sprzedaży: parafrazowanie wypowiedzi klienta Parafrazowanie to technika negocjacyjna, która polega na powtórzeniu (nie dosłownym lecz sparafrazowanym) wypowiedzi klienta w celu uzasadnienia składanej oferty lub w celu zamknięcia sprzedaży. Wykonuje się ją w czterech krokach: zadanie pytania istotnego dla uzyskania postępu w procesie sprzedaży, wysłuchanie odpowiedzi klienta, w której argumentuje on swoją obawę lub oczekiwanie, Read More
  • Wzory oferty handlowej

    Wzory oferty handlowej

    Jak wygląda dobra oferta handlowa? Co powinien zawierać tekst oferty aby nie był nudny? Gdzie można znaleźć przykłady pism handlowych, na których można się wzorować? Czy trzeba mieć wybitne umiejętności aby napisać skuteczną ofertę? Jeżeli zadajesz sobie takie lub podobne pytania, to najprawdopodobniej potrzebujesz pomocy w tworzeniu ofert sprzedaży. W Read More
  • Jak napisać ofertę – przykłady ofert handlowych

    Jak napisać ofertę – przykłady ofert handlowych

    Prowadzisz małą firmę lub po prostu jesteś handlowcem. Szukasz konkretnego i skutecznego wzorca, który pozwoli Ci w szybki sposób stworzyć dobrą ofertę handlową? A może po prostu dotychczasowe metody ofertowania się nie sprawdziły, a nie bardzo wiesz jak powinno wyglądać atrakcyjne przedstawianie klientowi tego co masz do zaoferowania. Mam dla Read More
  • 1
  • 2
  • 3

„Jest wiele ścieżek, które prowadzą do tego samego celu”

Tak samo jest ze sprzedażą. Możesz po prostu sprzedawać, a możesz też: kluczyć, kombinować, próbować i na końcu wymęczyć sprzedaż. Ale jak to zrobić, by po prostu sprzedać?

Trzeba sobie tę sprzedaż ułożyć. Dopasować ofertę i metody do: rynku, klientów oraz własnych możliwości. Nie ma niestety jednego schematu, który działa u wszystkich. Ale są strategie na szybkie przeanalizowanie sytuacji i opracowanie własnego podejścia do „po prostu sprzedaję”.
 

Jedną z takich strategii uważam za szczególnie przydatną. Spotkałem się kiedyś z metodą do rozwiązywania problemów "od tyłu", której autorem jest pisarz Kurt Vonnegut. Tworzył tak fabuły własnych powieści. Ale przy okazji powstała uporządkowana logicznie strategia, która z powodzeniem używana jest również w biznesie i coachingu.

Strategia ta polega na szukaniu odpowiedzi na dwa pytania:

Zaczynasz od ustalenia tego: Jaki jest stan docelowy, jak ma wyglądać to, co chcę osiągnąć?
W sprzedaży odpowiedzią jest wyznaczenie i opisanie konkretnego celu wraz z jego kontekstem jakościowym.

Jak już masz dokładnie opisaną wizję tego do czego dążysz, zadajesz kolejne pytanie: Co musi się wydarzyć wcześniej, jak to ma wyglądać i na czym ma polegać? Szukając odpowiedzi skupiasz się jednak tylko na tym „co musi się wydarzyć bezpośrednio przed”. Nazywasz to, opisujesz i znów zadajesz pytanie: Co musi się wydarzyć wcześniej, jak to ma wyglądać i na czym ma polegać?

Kontynuujesz szukanie odpowiedzi tak długo, aż dojdziesz do stanu, w którym jesteś obecnie. Następnie odwracasz kolejność wynotowanych odpowiedzi i masz gotowy plan działania prowadzący cię najkrótszą drogą do wyznaczonego celu.

Proste, a zarazem genialne!

Przeszedłem cały ten proces w ustalaniu własnego „po prostu sprzedaję” i w kolejnych wiadomościach podzielę się z Tobą najistotniejszymi jego fragmentami. Nie musisz jednak czekać na wiadomości ode mnie. Możesz już teraz opisać swój cel. Następnie poszukać własnych odpowiedzi na pytanie: Co musi stać się wcześniej, co muszę zrobić wcześniej, by TO osiągnąć?

PS.

W następnej wiadomości podpowiem jak prawidłowo wyznaczyć sobie (lub w firmie) cel sprzedażowy, by motywował do działania. Oraz jak to zrobić, by uchronić się przed najczęściej popełnianym na tym etapie błędem.

Pozdrawiam

Piotr Kawa

Programuję i uruchamiam zautomatyzowane lejki sprzedażowe dla firm sprzedających usługi i drogie produkty.

 

Otrzymujesz wiadomość ponieważ jesteś zarejestrowanym Użytkownikiem https://wiedzawfirmie.pl Nie interesują Cię poruszane tematy, to zlikwiduj konto: UNSUBSCRIBE

 

Popularne