„Jest wiele ścieżek, które prowadzą do tego samego celu”
Tak samo jest ze sprzedażą. Możesz po prostu sprzedawać, a możesz też: kluczyć, kombinować, próbować i na końcu wymęczyć sprzedaż. Ale jak to zrobić, by po prostu sprzedać?
Trzeba sobie tę sprzedaż ułożyć. Dopasować ofertę i metody do: rynku, klientów oraz własnych możliwości. Nie ma niestety jednego schematu, który działa u wszystkich. Ale są strategie na szybkie przeanalizowanie sytuacji i opracowanie własnego podejścia do „po prostu sprzedaję”.
Jedną z takich strategii uważam za szczególnie przydatną. Spotkałem się kiedyś z metodą do rozwiązywania problemów "od tyłu", której autorem jest pisarz Kurt Vonnegut. Tworzył tak fabuły własnych powieści. Ale przy okazji powstała uporządkowana logicznie strategia, która z powodzeniem używana jest również w biznesie i coachingu.
Strategia ta polega na szukaniu odpowiedzi na dwa pytania:
Zaczynasz od ustalenia tego: Jaki jest stan docelowy, jak ma wyglądać to, co chcę osiągnąć?
W sprzedaży odpowiedzią jest wyznaczenie i opisanie konkretnego celu wraz z jego kontekstem jakościowym.
Jak już masz dokładnie opisaną wizję tego do czego dążysz, zadajesz kolejne pytanie: Co musi się wydarzyć wcześniej, jak to ma wyglądać i na czym ma polegać? Szukając odpowiedzi skupiasz się jednak tylko na tym „co musi się wydarzyć bezpośrednio przed”. Nazywasz to, opisujesz i znów zadajesz pytanie: Co musi się wydarzyć wcześniej, jak to ma wyglądać i na czym ma polegać?
Kontynuujesz szukanie odpowiedzi tak długo, aż dojdziesz do stanu, w którym jesteś obecnie. Następnie odwracasz kolejność wynotowanych odpowiedzi i masz gotowy plan działania prowadzący cię najkrótszą drogą do wyznaczonego celu.
Proste, a zarazem genialne!
Przeszedłem cały ten proces w ustalaniu własnego „po prostu sprzedaję” i w kolejnych wiadomościach podzielę się z Tobą najistotniejszymi jego fragmentami. Nie musisz jednak czekać na wiadomości ode mnie. Możesz już teraz opisać swój cel. Następnie poszukać własnych odpowiedzi na pytanie: Co musi stać się wcześniej, co muszę zrobić wcześniej, by TO osiągnąć?
PS.
W następnej wiadomości podpowiem jak prawidłowo wyznaczyć sobie (lub w firmie) cel sprzedażowy, by motywował do działania. Oraz jak to zrobić, by uchronić się przed najczęściej popełnianym na tym etapie błędem.
Pozdrawiam
Piotr Kawa
Programuję i uruchamiam zautomatyzowane lejki sprzedażowe dla firm sprzedających usługi i drogie produkty.
Otrzymujesz wiadomość ponieważ jesteś zarejestrowanym Użytkownikiem https://wiedzawfirmie.pl Nie interesują Cię poruszane tematy, to zlikwiduj konto: UNSUBSCRIBE