Jak wycenić własną witrynę internetową i sprawdzić czy pozyskuje nowych klientów? Czy wiesz ile warta jest Twoja firmowa strona internetowa, którą kupiłeś lub kupiłaś? Czy zarządzasz tą wartością tak, aby osiągnąć cel biznesowy zaplanowany w trakcie tworzenia strony www?

Poniżej zobaczysz, jak w szybki sposób ocenić wartość własnej strony www. Jest to sposób oparty na dość dużych przybliżeniach, ale wystarczający do wstępnej analizy.  

Jak wycenić własną stronę www?

 

{techniki sprzedaży - wiedzawfirmie.pl} {o technikach sprzedaży i pisaniu ofert handlowych}

  Możesz zacząć od darmowych narzędzi do wyceny wartości konkretnej strony internetowej. Na końcu artykułu znajdziesz link do strony, na której jest specjalne narzędzie dostępne online. Podaję tę konkretną stronę, bo wyniki na niej otrzymywane w dużym stopniu pokrywają się z bardziej zaawansowanymi metodami, a użycie tego narzędzia jest bardzo proste. Tuż za tym linkiem znajdziesz również krótką informację jak możesz podnieść wartość własnej strony internetowej. Zanim jednak zaczniesz wycenę konkretnej strony internetowej, przeczytaj jaką korzyść taki test daje Twojemu biznesowi.  

Po co tworzysz firmową stronę www?

  Podstawowe pytanie, które powinieneś lub powinnaś sobie zadać to: Czy Twoja strona miała być tylko na pokaz, czy też miała służyć do zdobywania klientów? Może cele utworzenia strony www zakładały jeszcze inne funkcje marketingowo-sprzedażowe. Bez względu jednak na to jak dalekosiężne były Twoje plany, strona internetowa, aby w ogóle miała jakąkolwiek wartość, musi być odwiedzana przez internautów. Bo nawet najbardziej wartościowe informacje są niewiele warte, jeżeli nikt ich nie czyta. To jak dobra oferta handlowa wyrzucona do kosza i to bez przedstawienia jej klientowi.

Modernizacja firmowych stron internetowych aby Pozyskiwała Zapytania Zakupowe

Narzędzie, które Ci polecam, wycenia stronę www głównie pod względem ilości osób, które na nią trafiają. Jest to jednak tylko jeden z wielu elementów wpływających na rzeczywistą wartość serwisu www. Dlatego patrz na wynik z ostrożnością, ale skorzystaj z tej możliwości wyceny.  

Do czego może przydać się taka wycena?

  Nawet tak proste narzędzie pozwoli Ci ocenić co najmniej 2 ważne z punktu widzenia biznesu rzeczy:

  1. Ile osób przeciętnie wchodzi na Twoją firmową stronę internetową?
  2. Jak kształtuje się wartość Twojej strony www w porównaniu z wartością stron konkurencji?

Innymi słowy, narzędzie to przybliży Ci obraz Twojego miejsca w Internecie. Jeżeli okazałoby się, że mimo kosztownych inwestycji w firmową stronę jest ona odwiedzana bardzo sporadycznie, a na dodatek jej wartość jest dużo niższa od stron konkurencji, jest to bardzo wyraźny sygnał, że to do konkurencji, a nie do Ciebie dociera większa liczba potencjalnych Klientów. Sam wiesz jak to przekłada się na biznes.  

Ocena - wyceny stron www?

  Gdy skorzystasz z poniższego narzędzia online, otrzymasz w wyniku tabelę. Pomogę Ci w ogólnej interpretacji tego, co zobaczysz. Poniżej znajdziesz opis poszczególnych wskaźników i podpowiedź, jak dzięki nim określić swoją pozycję w Internecie. Dla mnie najważniejsze jest to, czy firmowa strona internetowa przyciąga Klientów i czy sprzedaje właściwy obraz firmy tym, którzy ją odwiedzają. Tak wygląda przykładowy wynik wyceny: 

{techniki sprzedaży - wiedzawfirmie.pl} {o technikach sprzedaży i pisaniu ofert handlowych}

To jest wycena bardzo popularnego serwisu

  • Unikalni użytkownicy – pokazuje ile osób średnio w ciągu jednego dnia odwiedza tę stronę. Na jego podstawie możesz ocenić popularność serwisu. Trudno jest czerpać korzyści ze strony, którą odwiedza mniej niż 50 osób dziennie. Wyceny nie zobaczysz, jeżeli średnia ilość użytkowników odwiedzających stronę jest mniejsza niż 10 na dzień.
  • Page Rank – to wskaźnik zaufania dla strony. Im wyższy, tym strona jest uważana za wartościowszą. Na Page Rank składa się wiele czynników, ale ten wskaźnik nie ma bezpośredniego przełożenia na biznes.
  • Użytkownicy Internetu – wskaźnik obrazujący jaka część użytkowników Internetu trafia na ten konkretny serwis. Oczywiście im więcej tym lepiej – to jest Twoja widoczność w Internecie.
  • Linki przychodzące – ilość miejsc w Internecie, z których jest przekierowanie na wycenianą stronę. Linki są wynikiem pozycjonowania strony i polecania tej strony przez odwiedzających ją internautów. Ta pozycja przydaje się do oceny Twoich szans w starciu z konkurencją.

Wycena wykonana na stronie: http://www.speedtest.pl/wycena (właśnie przybył im 1 link przychodzący), a tak wygląda wycena strony, na której czytasz ten artykuł: Klikając w powyższy link przejdziesz na stronę wyceny. Wystarczy, że wpiszesz adres strony i już po chwili będziesz wiedzieć ile ta strona jest warta (oczywiście w dużym przybliżeniu). Po takiej wycenie przeważnie rodzi się pytanie: Jak podnieść wartość mojej strony?

Jak podnieść wartość wycenianej strony www

  Jest to złożony temat i z całą pewnością wart opisania w oddzielnym artykule. Nie mniej jednak wartość Twojej strony sprowadza się do kilku kwestii:

  • Ilu internautów przyciąga strona www. - Ilość internautów jest zależna od tego czy łatwo jest znaleźć Twoją stronę w Internecie. W tej kwestii pomaga: pozycjonowanie strony, reklama internetowa (Adwords, Adtaily, banery na innych portalach), reklama wirusowa i często niedoceniana reklama po za Internetem.
  • Jak wartościowa jest treść Twojej strony internetowej. - Im bardziej wartościowa treść znajduje się na Twojej stronie tym dłużej przytrzymasz uwagę wchodzących na nią internautów i tym częściej będą na tą stronę powracać. Ale treść musi być również dobrze zoptymalizowana pod wyszukiwarki internetowe i tu warto skorzystać z pomocy dobrej firmy pozycjonującej firmowe strony internetowe.
  • Ile pieniędzy zarabiasz dzięki własnej stronie www. - Jeżeli nie prowadzisz strony hobbystycznej, to zapewne duże znaczenie ma dla Ciebie ile pieniędzy zarabiasz dzięki stronie internetowej. Aby więcej zarabiać i tym samym podnieść wartość strony internetowej trzeba na tej stronie uruchamiać mechanizmy marketingowe (zbieranie e-maili od potencjalnych klientów, odpowiednie przekierowywanie klientów na kolejne strony, umieszczanie formularzy zamówień, reklamy własnych produktów i usług itd. Konstrukcja takiej strony musi być przemyślana i konsekwentnie usprawniana.

Zobacz teraz Cechy firmowej strony www - pozyskującej zapytania