Biuletyn Wiedzawfirmie.pl

W biuletynie znajdziesz opisy technik handlowych, triki sprzedażowe itp. Biuletyn wysyłany jest co 4-5 tygodni.
captcha 
Polityka prywatności

Techniki Sprzedaży

Zajmujesz się sprzedażą? Potrzebujesz wiedzieć jak „podejść” klienta, nawiązać z nim kontakt i atrakcyjnie przedstawić swój towar lub usługę?

Sprzedawanie jest łatwe jak masz do tego dryg, ale nawet „beztalencie” (wiem o czym piszę) może mieć bardzo dobre wyniki handlowe gdy dobrze opanuje odpowiednie techniki sprzedaży.

Gdy klienci nie chcą z Tobą rozmawiać i masz wrażenie, że „walisz głową w mur”, bo nie dostajesz odpowiedzi na wysyłane oferty handlowe? Zatrzymaj się na chwilę, zobacz co i jak robisz, zapoznaj się z jedną – dwoma technikami sprzedaży i … zacznij wykorzystywać te techniki sprzedażowe w kolejnych kontaktach z klientem.Obserwuj reakcje klienta na to co (TY) robisz. Wychwyć momenty, w których klient „poszedł” we właściwym kierunku – to robisz dobrze. Później po kolei (powtarzam po kolei) poprawiaj elementy, które nie dawały efektu. Tylko w ten sposób wypracujesz własną – dopasowaną do Twoich możliwości skuteczną technikę sprzedaży.

Nie masz czasu na doskonalenie technik i potrzebujesz wsparcia? Zobacz alternatywne rozwiązane:

pozyskiwanie klientów i zamówień bez zbędnej straty czasu

 

techniki sprzedaży

Technikami sprzedażowymi nazywamy każdy schemat postępowania, który da się zastosować w kontaktach z klientem i który służy zawarciu transakcji sprzedaży. Tyle teorii. W praktyce techniki sprzedaży są to metody wypracowane, powtarzalne i z potwierdzoną empirycznie skutecznością. Aby sprzedać musimy przecież jakoś zbadać potrzeby klienta. Powinniśmy mieć sprawdzone sposoby na złożenie oferty handlowej i wypadałoby wiedzieć jak klienta przekonać do zakupu u nas, a nie u konkurencji. Przez to wszystko trzeba przebrnąć, po to by w finale wystawić fakturę.

Cały ten proces handlowy można przejść na różne sposoby. Można „iść na żywioł” i powoli uczyć się na własnych błędach. Ale po co wyważać otwarte drzwi? Skoro są techniki sprzedaży – wypracowane przez innych. Pamiętaj jednak! Jedne zadziałają u Ciebie bardzo dobrze, a inne dadzą niewielkie rezultaty. Bo to czy dane metody sprzedaży zadziałają w konkretnym biznesie zależy od:

  • dopasowania techniki sprzedaży do branży, sytuacji i klienta,
  • jakości zastosowania danej techniki sprzedażowej,
  • systematyczności w wykorzystywaniu działających technik sprzedaży.

W artykułach znajdziesz opisy technik sprzedażowych, które sam stosowałem przy sprzedaży napojów, papierosów, styropianu, komputerów, programów komputerowych, szkoleń, stron www i innych towarów i usług. Namawiam Cię do wypróbowania tych technik u siebie. Na początku stosuj tylko pojedyncze techniki sprzedażowe. Sprawdzaj jakie przynoszą rezultaty, modyfikuj i udoskonalaj. W ten sposób wyrobisz coś na kształt swojej "metody na klienta", i to będzie najlepsze co możesz zrobić aby wywindować własną sprzedaż.

 

Dlaczego nie widać efektów działań marketingowych? Dlaczego tak mało się sprzedaje, choć wszyscy w firmie pracują na pełnych obrotach? Dlaczego ciągle ktoś w firmie szuka „zaginionych” ofert, faktur, zamówień lub rozwiązań problemów, które już dawno ktoś inny rozwiązał? Czy zadajesz sobie czasem pytanie jak pozbyć się takich problemów raz na zawsze? Jeżeli tak to poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi i opis rozwiązania, które sprawdza się w małych firmach.

Czy można nie zarządzać sprzedażą firmy?

To pytanie brzmi głupio, ale w przypadku nie jednej firmy warto je zadać aby uniknąć bankructwa. Nie zarządzając firmą w usystematyzowany sposób, masz przed sobą perspektywę: braku wystarczającej liczby ...

blank

Technika coraz skuteczniej wyręcza ludzi w codziennych zajęciach, wciąż doskonaląc sprawdzone mechanizmy. W tym roku nie pojawił się wprawdzie robot, który zastąpiłby w firmie handlowców ale jeszcze bardziej udoskonalono „cyborga” w postaci systemu „wymuszającego” większą skuteczność w sprzedaży. Nie jest to obietnica zastąpienia handlowców, ale skoro w dużych koncernach na co dzień używają programów do zarządzania relacjami z klientami (i mają tych klientów całą masę), to wiedza jak zbudować podobny mechanizm w Twojej firmie zapewne ci się przyda. Zdecyduj czy dołączysz do tych, którzy już z tej wiedzy korzystają. Zapisz się poniżej, a będziesz raz na 5-7 dni dostawać e-maila ...

blank

Na to pytanie można odpowiedzieć dwojako. Jeżeli planowanie i organizowanie będzie „życzeniowe” tzn. zostaną wyznaczone cele i rozdane zadania, a nie będzie to poparte budżetem na wykonanie i akceptacją celów ze strony pracowników, to można z góry założyć porażkę i de-motywujący charakter tych czynności. Jest to częsty błąd, wynikający z dość powszechnego poglądu, jakoby planowanie to tylko zawracanie głowy. Szczególnie ma to miejsce w małych organizacjach, gdzie zarządzający biznesem są

bardzo obciążeni sprawami dnia codziennego. Zdarza się, że podejmują wysiłek zaplanowania działań firmy, ale robią to naprędce, zakreślając jedynie schemat planu. Później rozdają zadania swoim pracownikom i wracają do spraw bieżących. ...

Biuletyn Wiedzawfirmie.pl

W biuletynie znajdziesz opisy technik handlowych, triki sprzedażowe itp. Biuletyn wysyłany jest co 4-5 tygodni.
captcha 
Polityka prywatności

Napisz skuteczną ofertę sprzedaży