Aby rozwinąć sprzedaż do stałych lub całkowicie nowych klientów musisz wykonać sporo różnych rzeczy. To już wiesz. Pozostaje pytanie jak to zrobić, by się nie narobić? Jednym słowem pytam: czy masz na to jakiś sprawdzony sposób?


W tym artykule będzie o prostej metodzie szukania najkrótszej drogi prowadzącej do celu (służy ona również do rozwiązania z pozoru trudnych problemów). Metoda ta jest tak prosta, że nadaje się do wykorzystania od razu po poznaniu jej opisu.


Masz problem lub cel natury handlowej – przeczytaj i wykorzystaj.


Dróg prowadzących do celu (rozwiązania problemu) jest wiele. Tu opisuję sposób szczególnie przydatny, gdy masz do czynienia ze złożonym zagadnieniem i chcesz to zrobić jak najmniejszym nakładem środków. Spotkałem się kiedyś z metodą rozwiązywania problemów "od tyłu". Autorem onej jest pisarz Kurt Vonnegut - używał jej do tworzenia swoich powieści. Ale „przy okazji” stworzył uporządkowaną logicznie strategię, która z powodzeniem używana jest również w biznesie czy też coaching’u.


Polega ona na rozpoczęciu rozwiązywania problemu od udzielenia odpowiedzi na podstawowe pytanie: Jaki jest stan docelowy, jak ma wyglądać to co chcę osiągnąć? Im więcej szczegółów zawrzesz w odpowiedzi tym łatwiej będzie znaleźć rozwiązanie jak to osiągnąć. Warto wykorzystać na tym etapie wiedzę z wyznaczania celów. Np. osławioną charakterystykę poprawnie wyznaczonego celu: S.M.A.R.T. .


Po opisaniu celu jedyne co trzeba zrobić, to odpowiadać na pytanie: Co musi się wydarzyć wcześniej (bezpośrednio przed), jak to ma wyglądać i na czym ma polegać?
Notujesz odpowiedź i znowu szukasz odpowiedzi, a co musi się wydarzyć aby zaistniało to, co właśnie zanotowałem. Kontynuujesz zadawanie pytania i notowanie odpowiedzi tak długo, aż dojdziesz do stanu, w którym znajdujesz się obecnie. Po tym wszystkim odwracasz kolejność odpowiedzi i masz gotowy plan osiągnięcia swojego celu.


Proste i genialne!


Przeszedłem cały ten proces szukania odpowiedzi wielokrotnie i wiem, że działa. Pozwalał mi on ułożyć tworzenie kanałów dystrybucji i rozwiązywać problemy marketingowe. W oparciu o tą strategię doskonaliłem również elementy lejka sprzedażowego. Szczerze polecam Ci tą strategię.

 

Programuję i uruchamiam zautomatyzowane lejki sprzedażowe dla firm sprzedających usługi i drogie produkty.