Do czego posłuży mi firmowa strona internetowa?

Podstawowe pytanie, na które przedsiębiorcy z reguły odpowiadają ogólnikami, a to generuje poważne konsekwencje. Nie popełniaj tego błędu, bo całe Twoje zaangażowanie w budowanie firmowej strony www pójdzie w przysłowiowy gwizdek.

Jak można użyć strony www do pozyskiwania klientów? Jak to zrobić, by strona internetowa była czymś więcej niż tylko wizytówką firmy? Jaką wartość dla firmy może mieć właściwie zbudowany serwis internetowy?

Jeżeli zadajesz sobie powyższe pytania lub po prostu zastanawiasz się: Po co mi strona internetowa? lub: O co ten cały szum związany z Internetem, stronami, CMS’emi, marketingiem internetowym itd. … skoro zakup strony i tak prawie nic nie zmienił w mojej firmie.

Masz stronę www, możesz się nią pochwalić i … może tym artykułem pomogę Ci lepiej wykorzystać zainwestowane już pieniądze. Zwłaszcza, że wiele można poprawić bez ponoszenia dużych kosztów.

Poniżej przeczytasz (a w wideo zobaczysz) do czego można użyć w małej firmie dobrze skonstruowanej strony internetowej. Większość z tych funkcjonalności można wprowadzić w stosunkowo prosty sposób i mam nadzieję, że poniższym tekstem zainspiruję Cię do ich wdrożenia.

 

Darmowa reklama?!?

Darmowa reklama w Internecie to najczęściej spostrzegana funkcjonalność i wartość firmowej strony internetowej. Niestety bądźmy szczerzy, w Internecie tak jak i w rzeczywistości niewirtualnej, nie ma nic za darmo. Strona będzie reklamą dla firmy tylko wówczas gdy potencjalni klienci będą na nią trafiać, a to się stanie, gdy zapłacisz za reklamowanie samej strony www. Serwis www jako tania reklama w Internecie – to już jest bardziej realne. Wystarczy, że dobrze podejdzie się do tworzenia strony internetowej, a następnie dba się o stałe dodawanie na jej podstronach wartościowej treści.

 

Promocja w Internecie

Pewnie zakładając własną stronę www liczyłeś lub liczyłaś na wypromowanie się w Internecie poprzez dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Często argument promocji jest używany w momencie jak przedsiębiorca zastanawia się nad zakupem strony i przechodzi do punktu związanego z wyglądem graficznym. Wszyscy chcą mieć ładnie wyglądające serwisy internetowe. Nie ma w tym nic złego. Ale głównym czynnikiem promującym Twoją firmę w Internecie będzie nie grafika lecz treść umieszczona na stronie.

Promować możesz się poprzez:

  • Dobrze zorganizowane informowanie o produktach, usługach i sposobie obsługi,
  • Dostarczanie czytelnikom strony interesujących ich informacji oraz wiedzy,
  • Edukowanie ich w zakresie rozwiązań, które mogą u Ciebie kupić.

 

Sprzedaż w Internecie

Wprawdzie firmowa strona to nie jest sklep internetowy, ale to nie znaczy, że nie możesz wdrożyć na niej elementów bezpośrednio związanych ze sprzedażą.

Takimi elementami są:

  • Automatyczne przedstawianie oferty tzw. sales leter,
  • Formularz do składania zapytań zakupowych,
  • Formularz do składania zamówień,
  • Przekierowania (umieszczone w banerach i tekstach reklamowych) do opisu produktu umieszczonego na pod-stronie sklepu internetowego.

Te i inne często nieznane powszechnie funkcje strony internetowej omawiam w poniższym wideo.

 

 

W wideo zobaczyłeś lub zobaczyłaś trochę inne od powszechnego – spojrzenie na stronę internetową. Zawodowo zajmuję się organizowaniem procesów sprzedaży i właśnie z tego punktu widzenia spostrzegam możliwości jakie daje Internet i dobrze skonstruowana strona www. W wideo pokazałem tylko część codziennych czynności związanych z obsługą Klienta, które możesz przenieś do Internetu z korzyścią zarówno dla Ciebie jak i Twoich klientów. Kilka prostych ale dobrze wdrożonych za pomocą strony www rozwiązań organizacyjnych nie tylko ułatwia obsługę klienta ale powoduje, że masz tych klientów więcej.

 

Jeśli potrzebujesz pomocy w pozyskiwaniu kontaktów do potencjalnych klientów tzw. Lead'ów - kliknij: 

System pozyskiwania lead'ów dla małej firmy