zarządzanie sprzedażą

Dlaczego nie widać efektów działań marketingowych? Dlaczego tak mało się sprzedaje, choć wszyscy w firmie pracują na pełnych obrotach? Dlaczego ciągle ktoś w firmie szuka „zaginionych” ofert, faktur, zamówień lub rozwiązań problemów, które już dawno ktoś inny rozwiązał? Czy zadajesz sobie czasem pytanie jak pozbyć się takich problemów raz na zawsze? Jeżeli tak to poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi i opis rozwiązania, które sprawdza się w małych firmach.

Czy można nie zarządzać sprzedażą firmy?

To pytanie brzmi głupio, ale w przypadku nie jednej firmy warto je zadać, aby uniknąć bankructwa. Nie zarządzając firmą w usystematyzowany sposób, masz przed sobą perspektywę: braku wystarczającej liczby klientów, małej sprzedaży oraz wciąż zbyt małego zysku niewystarczającego na utrzymanie firmy. Ciągłych poślizgów w realizacji zleceń, stresu związanego z reklamacjami klientów i kilkunastu innych nieprzyjemności. A przecież zakładając firmę marzyłaś, marzyłeś o twórczej pracy, o rozwoju, o przyjemności wynikającej z kontaktowania się z ludźmi oraz o harmonijnym, stałe rosnącym strumieniu kasy.

W każdej chwili możesz zweryfikować sposób zarządzania własną firmą. Właściwie to nie masz wyjścia, musisz zadziałać jeżeli chcesz, aby Twoja firma nie była koszmarem – przepraszam za dosadność stwierdzenia. Warto zacząć od najprostszego czyli, od uporządkowania pracy w firmie. Uporządkowanie da Ci realną kontrolę nad tym co się dzieje w firmie. Pozwoli nie tylko zapanować nad pracami biurowymi czy kontaktami z klientami ale da możliwość zarządzania poszczególnymi obszarami działalności.

Twój marketing zacznie przyciągać klientów, Twoje działania handlowe zaczną kończyć się sprzedażą, a działania logistyczne i usługowe wreszcie będą wykonywane na czas. Poniżej znajdziesz opis programu komputerowego eGroupWare, który warto wziąć pod uwagę jako narzędzie pomocne w uporządkowaniu spraw firmowych związanych z organizowaniem i zarządzaniem. Program jest rozwiązaniem open souce’owym i możesz go używać do prowadzenia własnej firmy korzystając z bezpłatnej licencji.

Jak zorganizować zarządzanie sprzedażą?

Można zarządzać firmą bez użycia technologii komputerowej ale w małej firmie będzie to oznaczało, że Ty jako właściciel będziesz nieustannie niezbędny. Jak wyjedziesz na wakacje, to Twoja firma też będzie miała wakacje. Drugim faktem przemawiającym za użyciem programu komputerowego jest niesamowita wręcz ilość informacji, nad którą trzeba przy prowadzeniu firmy panować.

Dużo jednak zależy od tego jaki program komputerowy wybierzesz, aby zorganizować zarządzanie własną firmą. W poniższym wideo pokazuję program, którego używam z sukcesem u siebie w firmie. Wybrałem go nie dlatego, że jest za darmo, ale ze względu na niesamowitą przydatność w codziennej pracy (a przetestowałem nie jedno rozwiązanie).

Zachęcam Cię byś poświęcił 8 minut na obejrzenie poniższego wideo, a przekonasz się w jak prosty sposób można zorganizować niemal wszystko co dzieje się w małej firmie. Z wideo dowiesz się Co to jest program eGroupWare. i do czego możesz użyć tego programu w swojej firmie?

 

 

W wideo pokazuję jak możesz w jednym miejscu (za pomocą programu eGroupWare) zarządzać:

  • pocztą elektroniczną,
  • terminami w kalendarzach dla wszystkich pracowników,
  • informacjami dotyczącymi klientów,
  • rozdawaniem i kontrolowaniem wykonania zadań,
  • realizacją złożonych projektów marketingowych i sprzedażowych,
  • obiegiem całej dokumentacji elektronicznej w firmie,
  • oraz wiedzą, która wierz mi, nie musi być tylko w głowach pracowników i na luźnych kartkach.

Mając taki program możesz rozwiązać wiele problemów w firmie. Jednym z takich problemów jest niska sprzedaż wynikająca z tego, że nowi sprzedawcy nie zarabiają na siebie lub z powodu odchodzenia do konkurencji tych już doświadczonych handlowców (jak już nauczą się dobrze sprzedawać, to szukają lepszych warunków pracy). Jest to spory problem zwłaszcza dla małej firmy.

Przedstawiane tu rozwiązanie pozwala na to by nowy sprzedawca szybko zaczął zarabiać dla firmy, a odejście doświadczonego handlowca nie prowadziło do gwałtownego załamania.