Uncategorised Liczba artykułów: 2
Blog Liczba artykułów: 0
Inspiracja dla Ciebie
(czyli dlaczego powstała strona wiedzawfirmie.pl?)
Strona i artykuły tu opublikowane powstały by zainspirować Ciebie czytelniku do podniesienia jakości własnego życia. Zachęcam do przejścia na wyższy poziom działania – tak by wszystko robić z pasją i zaangażowaniem! Bo satysfakcja z pracy poprawia także jakość w pozostałych obszarach życia.
Moje doświadczenia zawodowe wiążą się z informatyką, sprzedażą i marketingiem. Z tego względu artykuły dotyczą właśnie tych obszarów. Mam nadzieję, że znajdziesz w moich artykułach coś, co pomoże Ci odkryć własne talenty do pozyskiwania klientów, sprzedawania i wprowadzania innowacji ułatwiających pracę.
-
Jak napisać sprzedającą ofertę handlową?
-
Jakie są techniki sprzedaży i jak je wdrażać we własnej firmie?
-
Jak zbudować skuteczny lejek sprzedażowy?
-
Jak pozyskać nowych klientów dzięki firmowej stronie www?
W artykułach przeczytasz odpowiedzi na te i podobne pytania. Znajdziesz tu konkretne instrukcje „krok po kroku”, które możesz od razu zastosować w swojej firmie. Ale i odszukasz (mam taką nadzieję) inspirację do wzbogacania własnego doświadczenia zawodowego o techniki, które sprawdziły się u innych.
Jeśli dojdziesz do wniosku, że wdrażanie na własną rękę marketingu i sprzedaży w Internecie jest dla Ciebie zbyt czasochłonne, to zapoznaj się z alternatywnym rozwiązaniem:
pozyskiwanie klientów i zamówień bez zbędnej straty czasu
Skorzystasz wówczas z mojego ponad 20-to letniego doświadczenia: w tworzeniu ofert handlowych, w negocjowaniu z klientami, w robieniu deal’e na setki tysięcy zł. Ale także z praktyki nadzorowania pracy handlowców, korygowania wzorów pism i przechwytywania od konkurencji najskuteczniejszych technik sprzedaży. W usługi wkładam również całe to moje doświadczenie związane z wdrażaniem metod sprzedaży opartych o marketing internetowy i sprawdzone (zawsze skuteczne) handlowe działania offline.
Oferta handlowa Liczba artykułów: 13
Oferta handlowa
Pismo, od którego zależy: Zwiększenie sprzedaży, Zdobycie upragnionego kontraktu lub ... Przetrwanie firmy.
W artykułach tu zgromadzonych przeczytasz między innymi:
- Jak napisać skuteczną ofertę handlową?
- Czym się kierować dobierając argumenty przemawiające za zakupem?
- Jakie "triki" handlowe są uczciwe i skuteczne?
Zapoznasz się z moim długoletnim doświadczeniem sprzedażowym. Przeczytasz z jakich wzorów ofert warto korzystać oraz jakich błędów przy tworzeniu oferty należy unikać.
Twoja oferta nie działa i potrzebujesz wsparcia? Zobacz alternatywne rozwiązane:
pozyskiwanie klientów i zamówień bez zbędnej straty czasu
Lejek sprzedażowy Liczba artykułów: 4
Przed Tobą kolejny miesiąc i szansa na zmianę. Ale czy nurtuje Cię pytanie:
Jak zdobyć nowych klientów i sprzedać im z dobrym zyskiem?
Ustaw lejek sprzedażowy, który dostarcza klientów bez "zimnych" telefonów i przykrych odmów
Sprzedajesz -> to potrzebujesz klientów. Pytanie tylko czy chcesz się szarpać z każdym potencjalnym klientem osobno, czy jednak wolisz podejść do sprawy systemowo i przynajmniej część pracy zepchnąć na zautomatyzowany lejek sprzedażowy.
Jeżeli nie możesz inaczej jak tylko działać po staremu, to popraw swoją ofertę ( tu znajdziesz: „wzór oferty”) i atakuj klientów korzystając z technik sprzedaży. To wymagające zajęcie – pewnie wiesz o czym piszę:
- Trzeba gdzieś zdobyć kontakt do decyzyjnej osoby u potencjalnego klienta,
- Trzeba się przełamać i wykonać ten pierwszy „zimny” telefon,
- Trzeba wykrzesać z siebie treść maila, wysłać i zadzwonić,
- Trzeba znieść kolejną odmowę (czasami nawet sarkazm ze strony rozsierdzonego klienta).
Można tak sprzedawać i mieć efekty.
Jeśli jednak z jakiś powodów wolisz mieć zautomatyzowany lejek sprzedażowy, który przyjmie na siebie najbardziej przykre aspekty pozyskiwania klientów, to czytaj dalej.
Reklama w Internecie Liczba artykułów: 7
Reklama w Internecie
Mało znane sposoby na skuteczną reklamę w Internecie
Chcesz się reklamować w Internecie, bo masz świetny produkt lub usługę. Wiesz, że inni mają i wciąż pozyskują nowych klientów właśnie za pomocą tego medium. Ale u ciebie to nie działa, bo coś … robisz nie tak. Być może chcesz to zmienić.
W artykułach "Reklama w Internecie" podzielę się z Tobą wiedzą i doświadczeniem jakie zdobyłem w tym zakresie. Zajmuję się stronami www, mailingami i internetowymi prezentacjami produktów. Na bieżąco śledzę poczynania najlepszych marketerów i firm najprężniej sprzedających w Internecie. Prowadzę własne kampanie reklamowe i analizuję ich efekty.
Postaram się odpowiedzieć na najczęstsze pytania:
- Gdzie się reklamować w Internecie?
- Jakie są rodzaje reklam w Internecie?
- Co trzeba wiedzieć aby zlecić reklamę i nie dać się wydoić?
- Czym mierzyć skuteczność reklamy?
- Jak ustawić proces reklamy aby nie zniechęcać klientów?
- Co warto reklamować i jak to ustalić?
- Jak wykonać reklamę i na co zwrócić szczególną uwagę?
- Jak ustawić mierzenie skuteczności reklam i co właściwie mierzyć?
- Jak reklamować produkty na własnej stronie internetowej?
- Jak reklamować własną stronę?
- Jak reklamować się w mailingach?
- Co daje reklama płatna?
- Co daje optymalizacja tekstów reklamowych na własnej stronie www?
- Co dają mailingi?
- Co zyskasz pisząc teksty na własną stronę internetową?
- Co daje tworzenie chwytliwych nagłówków?
- Jaką rolę w reklamie spełnia prezentacja produktów na stronie www i jaki to ma wpływ na twoje zarobki?
- Co daje reklama na obcych stronach internetowych?
-
Jakich narzędzi potrzebujesz:
- Do zarządzania treścią własnej strony www?
- Do tworzenia stron lądowania?
- Do wysyłania mailingów?
- Do tworzenia skutecznych maili?
- Do mierzenia efektów reklamy?
- Do planowania działań reklamowych w Internecie?
Techniki sprzedaży Liczba artykułów: 30
Techniki Sprzedaży
Zajmujesz się sprzedażą i potrzebujesz wiedzieć jak „podejść” klienta, nawiązać z nim kontakt i atrakcyjnie przedstawić swój towar lub usługę?
Gdy klienci nie chcą z Tobą rozmawiać i masz wrażenie, że „walisz głową w mur”, bo nie dostajesz odpowiedzi na wysyłane oferty handlowe. Zatrzymaj się na chwilę, zobacz co i jak robisz, zapoznaj się z jedną – dwoma technikami sprzedaży i … zacznij wykorzystywać te techniki sprzedażowe w kolejnych kontaktach z klientem. Obserwuj reakcje klienta na to co (TY) robisz. Wychwyć momenty, w których klient „poszedł” we właściwym kierunku – określisz dzięki temu co robisz dobrze. Później po kolei (powtarzam po kolei) poprawiaj elementy, które nie dawały efektu. Tylko w ten sposób wypracujesz własną, dopasowaną do Twoich możliwości skuteczną technikę sprzedaży.
Sprzedawanie jest łatwe jak masz do tego dryg, ale nawet „beztalencie” (wiem o czym piszę) może mieć bardzo dobre wyniki handlowe gdy dobrze opanuje kilka technik sprzedaży.
Technikami sprzedażowymi nazywamy każdy schemat postępowania, który da się zastosować w kontaktach z klientem, i który służy zawarciu transakcji sprzedaży. Tyle teorii. W praktyce techniki sprzedaży są to metody postępowania z potwierdzoną empirycznie skutecznością. Aby sprzedać musimy przecież jakoś zbadać potrzeby klienta. Powinniśmy mieć sprawdzone sposoby na złożenie oferty handlowej i wypadałoby wiedzieć jak klienta przekonać do zakupu u nas.
Cały ten proces handlowy można przejść na różne sposoby. Można „iść na żywioł” i powoli uczyć się na własnych błędach. Tylko po co wyważać otwarte drzwi? Skoro są techniki sprzedaży, które sprawdziły się u innych. Pamiętaj jednak! Jedne mogą zadziałać u Ciebie bardzo dobrze, a inne dadzą niewielkie rezultaty. Bo to czy dane metody sprzedaży zatrybią w konkretnym biznesie zależy od:
- dopasowania techniki sprzedaży do branży, sytuacji i klienta,
- jakości zastosowania danej techniki sprzedażowej,
- systematyczności w wykorzystywaniu działających technik sprzedaży.
W artykułach znajdziesz opisy technik sprzedażowych, które sam stosowałem przy sprzedaży napojów, papierosów, styropianu, komputerów, programów komputerowych, szkoleń, stron www i innych towarów oraz usług. Namawiam Cię do wypróbowania tych technik u siebie. Na początku stosuj tylko pojedyncze techniki sprzedażowe. Sprawdzaj jakie przynoszą rezultaty, modyfikuj i udoskonalaj. W ten sposób wyrobisz coś na kształt swojej "metody na klienta", i to będzie najlepsze, co możesz zrobić, aby wywindować własną sprzedaż.
Tworzenie stron www Liczba artykułów: 4
Tworzenie stron www
Jak zaprojektować sprzedającą stronę www?
Co decyduje o tym, że strona internetowa przyciąga klientów?
Czyli praktyczne i zdecydowanie sprzedażowe spojrzenie na firmową stronę internetową. Poniżej przeczytasz o tym jak nie „sp …” własnej strony www - już na samym początku – na etapie tworzenia. Może jestem zbyt bezpośredni, ale specjalizuję się w poprawianiu firmowych stron internetowych i niejedną szkodliwą dla biznesu „rewelację” widziałem. Ale nie będę pisać o błędach – skupię się na rozwiązaniach, które podnoszą wartość strony. I jeszcze jedno – zawodowo zawsze byłem związany ze sprzedażą. To bardzo wpływa na moją ocenę stron www, które traktuję jak narzędzia marketingowo – handlowe, a nie tylko jak wizytówkę firmy. Poprawiając stronę internetową – przed wykonaniem każdej nawet najmniejszej zmiany - koniecznie zadaj sobie jedno pytanie:
Jak "przemodelowanie" strony www - wpłynie na zwiększenie sprzedaży?
Zauważ, że ograniczenie tematu tworzenia strony www do dylematu: powierzyć pracę programiście czy też dać zlecenie zaprojektowania strony grafikowi komputerowemu - jest co najmniej pomyłką. Strona internetowa ma służyć sprzedaży i marketingowi firmy!. Dlatego dużo ważniejsze od wyglądu graficznego czy jej oprogramowania jest samo podejście do idei:
- Jak wpleść stronę w proces pozyskiwania klienta i sprzedaży?
- Jak wykorzystywać stronę internetową do prowadzenia biznesu?
Zadając sobie powyższe pytania (i szukając odpowiedzi) dowiesz się o stronach lądowania tzw. landing page. Poznasz sposoby na automatyczne przekierowania, które wykorzystuje się do podążania za zainteresowaniem klienta. Opanujesz prezentowanie najważniejszych zalet usługi w taki sposób, żeby klient chciał skontaktować się z firmą. Zaczniesz wykorzystywać automatyzację e-mail marketingu i przyśpieszania sprzedaży (bo to również jest związane z odpowiednim wykorzystaniem strony www). W miarę zdobywania doświadczenia usystematyzujesz wiedzę na temat marketingowego i sprzedażowego wykorzystania strony internetowej. Może tak jak ja dokonasz podsumowania i dla każdej funkcji strony www opracujesz po kilka technik przynoszących konkretne efekty. Oczywiście nie musisz opracowywać tych technik od podstaw. Sugerowałbym raczej - ulepszanie tego co działa u innych.
Najważniejsze funkcje tworzonych stron www
Powinienem raczej napisać: funkcje strony, o których nie można zapominać przy jej budowaniu.
Więcej o wymienionych funkcjach przeczytasz w poszczególnych artykułach.