Techniki Sprzedaży

Zajmujesz się sprzedażą i potrzebujesz wiedzieć jak „podejść” klienta, nawiązać z nim kontakt i atrakcyjnie przedstawić swój towar lub usługę?

Gdy klienci nie chcą z Tobą rozmawiać i masz wrażenie, że „walisz głową w mur”, bo nie dostajesz odpowiedzi na wysyłane oferty handlowe. Zatrzymaj się na chwilę, zobacz co i jak robisz, zapoznaj się z jedną – dwoma technikami sprzedaży i … zacznij wykorzystywać te techniki sprzedażowe w kolejnych kontaktach z klientem. Obserwuj reakcje klienta na to co (TY) robisz. Wychwyć momenty, w których klient „poszedł” we właściwym kierunku – określisz dzięki temu co robisz dobrze. Później po kolei (powtarzam po kolei) poprawiaj elementy, które nie dawały efektu. Tylko w ten sposób wypracujesz własną, dopasowaną do Twoich możliwości skuteczną technikę sprzedaży.

Sprzedawanie jest łatwe jak masz do tego dryg, ale nawet „beztalencie” (wiem o czym piszę) może mieć bardzo dobre wyniki handlowe gdy dobrze opanuje kilka technik sprzedaży.

 

techniki sprzedaży

Technikami sprzedażowymi nazywamy każdy schemat postępowania, który da się zastosować w kontaktach z klientem, i który służy zawarciu transakcji sprzedaży. Tyle teorii. W praktyce techniki sprzedaży są to metody postępowania z potwierdzoną empirycznie skutecznością. Aby sprzedać musimy przecież jakoś zbadać potrzeby klienta. Powinniśmy mieć sprawdzone sposoby na złożenie oferty handlowej i wypadałoby wiedzieć jak klienta przekonać do zakupu u nas.

Cały ten proces handlowy można przejść na różne sposoby. Można „iść na żywioł” i powoli uczyć się na własnych błędach. Tylko po co wyważać otwarte drzwi? Skoro są techniki sprzedaży, które sprawdziły się u innych. Pamiętaj jednak! Jedne mogą zadziałać u Ciebie bardzo dobrze, a inne dadzą niewielkie rezultaty. Bo to czy dane metody sprzedaży zatrybią w konkretnym biznesie zależy od:

  • dopasowania techniki sprzedaży do branży, sytuacji i klienta,
  • jakości zastosowania danej techniki sprzedażowej,
  • systematyczności w wykorzystywaniu działających technik sprzedaży.

W artykułach znajdziesz opisy technik sprzedażowych, które sam stosowałem przy sprzedaży napojów, papierosów, styropianu, komputerów, programów komputerowych, szkoleń, stron www i innych towarów oraz usług. Namawiam Cię do wypróbowania tych technik u siebie. Na początku stosuj tylko pojedyncze techniki sprzedażowe. Sprawdzaj jakie przynoszą rezultaty, modyfikuj i udoskonalaj. W ten sposób wyrobisz coś na kształt swojej "metody na klienta", i to będzie najlepsze, co możesz zrobić, aby wywindować własną sprzedaż.

 

egroupware
  Jaka jest funkcjonalność modułu Adresy i kontakty programu eGroupWare? Do czego możesz użyć modułu Adresy i kontakty programu eGroupWare?     Jaka jest funkcjonalność modułu Adresy i kontakty programu eGroupWare?   Moduł Adresy i kontakty to inaczej ...
egroupware
Co to jest eGroupWare? Co trzeba zrobić aby korzystać z programu eGroupWare? Do czego możesz użyć programu eGroupWare? Co to jest eGroupWare? eGroupWare jest open souce'owym programem komputerowym napisanym w technologii PHP i przeznaczonym do wspomagania pracy ...
Powiązania w bazie danych klientów
Czy każda baza klientów jest tak zimna, że aż "martwa"? Jeżeli nie masz nowych klientów, pomimo tego, że wysyłasz setki ofert i wykonujesz tysiące telefonów. To jedną z prawdopodobnych przyczyn może być źle zorganizowana baza danych firm i potencjalnych ...
zarządzanie sprzedażą
Dlaczego nie widać efektów działań marketingowych? Dlaczego tak mało się sprzedaje, choć wszyscy w firmie pracują na pełnych obrotach? Dlaczego ciągle ktoś w firmie szuka „zaginionych” ofert, faktur, zamówień lub rozwiązań problemów, które już dawno ktoś inny ...
Strategia ma znaczenie w twojej firmie
Dlaczego strategia firmy ma znaczenie? W strategii odzwierciedlasz wszystkie wartości, którymi chcesz się dzielić: z klientami, z inwestorami, z dostawcami i z pracownikami. Jak nie przyłożysz się i nie opiszesz strategii własnej firmy, to później ...
wiedzawfirmie.pl - default image -
Szybki kurs tworzenia oferty handlowej W tym artykule znajdziesz dostęp do wszystkich lekcji kursu "Oferta handlowa – 8 najważniejszych elementów" , który pierwotnie wysyłałem mailem. Kurs obejmuje uporządkowaną wiedzę dotyczącą co i jak umieścić w ofercie sprzedaży aby klient ...
Po co w firmie schemat organizacyjny
Masz wrażenie, że odpowiedzialność za wszystko co się dzieje w firmie spada tylko na ciebie? Twoi pracownicy wymagają „ręcznego” sterowania? Albo musisz co jakiś czas rozstrzygać spory kompetencyjne, bo zostały podjęte dwie sprzeczne decyzje w tej samej sprawie i nikt ...
Metody pozyskiwania klientów
Zobacz coś, czego nie pokazują na kursach handlowych W praktyce połączenie wiedzy handlowej, organizacyjnej i technicznych umiejętności związanych z wykorzystaniem programów komputerowych jest jedną z podstawowych cech dobrego Sprzedawcy. Na kursach uczących ...
Rola planowania w motywowaniu pracowników sprzedaży
Na to pytanie można odpowiedzieć dwojako. Jeżeli planowanie i organizowanie będzie „życzeniowe” tzn. zostaną wyznaczone cele i rozdane zadania, a nie będzie to poparte budżetem na wykonanie oraz akceptacją celów ze strony pracowników, to można z góry założyć ...
co ty wiesz o crm
Jak co dzień parkuję samochód pod biurem. Wchodzę, witam się ze wszystkimi i od razu zaczynam przygotowywać się na „nowe wyzwania”. W błogiej ciszy poranka odpalam komputer. Parzę poranną porcję kawy i wybiegając myślami naprzód, planuję najbliższe godziny ...
Ile metod sprzedaży wdrażać na raz
Jak rozkręcać sprzedaż aby jej .. nie zdusić Ile nowych technik sprzedaży wdrażać w jednym czasie? Dlaczego podejście "hurtowe" do zmian może być szkodliwe dla wyników handlowych? Pisałem już o tym, jak duże znaczenie we wprowadzaniu nowych metod sprzedawania ...
Pozyskiwanie klientów
Zastanawiasz się od czego zacząć pozyskiwanie nowych klientów? Szukasz sposobu aby przyciągnąć do siebie tych najlepszych kupujących? A może po prostu nie wiesz co zrobić, aby pozyskać klientów? Możesz mieć świetny produkt lub usługę. Możesz nawet mieć najlepszą na ...
Wprowadzanie innowacji w sprzedaży
Czyli jak wdrażać nowe techniki sprzedaży Wprowadzanie innowacji w procesie sprzedaży służy przede wszystkim pomnażaniu korzyści z podejmowanych działań. W dziale sprzedaży wprowadzasz innowacje po to, aby: zwiększyć udziału w rynku, zwiększyć marżę, ...
Gromadzenie pomysłów marketingowych
Jak gromadzić pomysły marketingowe aby same popychały cię do rozwoju? Czy miewasz wspaniałe pomysły? Czy podobnie jak większość przedsiębiorczych ludzi przy pokonywaniu jakiś codziennych trudności wpadasz na pomysł, który ułatwiłby rozwiązanie tego problemu ...
Planowanie rekrutacji super handlowca
Planowanie rekrutacji handlowca w małej firmie O planowaniu i korzyściach z tego wynikających można poczytać w niejednym artykule. Więc nie będę tu tego powtarzał. Faktem jest, że na zachodzie planowanie w biznesie jest rzeczą normalną już od przeszło ...