{techniki sprzedaży - wiedzawfirmie.pl} {o technikach sprzedaży i pisaniu ofert handlowych}

W artykułach bloga opisane są techniki sprzedaży i sprawdzone „triki” sprzedażowe. Przeczytasz tu o tym: jak napisać ofertę handlową, co ludzi skłania do zakupu i jakich technik sprzedaży warto używać by zdobyć klientów. Nie jest to wiedza dla naciągaczy – opisuję uczciwe praktyki rzemiosła handlowego dla ludzi poważnie podchodzących do swojego zawodu.

 

Krótko o mnie: mam ponad 20-cia lat doświadczenia handlowego. Prowadzę z sukcesem własną firmę.

 

Generowanie LEAD’ów sprzedażowych z użyciem internetowych technik marketingowych to temat, w którym się specjalizuję. Dlatego w większości opublikowanych materiałów znajdziesz odniesienia do technik i „trików” przydatnych do zastosowania na stronie www w celu pozyskiwania maili i nr telefonów od osób – potencjalnych klientów.

Zapoznaj się z prezentowanymi tu technikami sprzedażowymi i marketingowymi.* Użyj ich i doskonal własny biznes.
 
*Część materiałów udostępniam tylko dla zarejestrowanych, bo nie wszyscy muszą wiedzieć na czym polega skuteczność w sprzedaży. Rejestracja na stronie jest za darmo i to się nie zmieni.

Gwarancja podwojenia liczby Lead'ów 

KLIKNIJ >>> 

Grafika do ilustracji oferty handlowej

Inspiracja dla Ciebie
(czyli dlaczego powstała strona wiedzawfirmie.pl?)

 

Strona i artykuły tu opublikowane powstały by zainspirować Ciebie czytelniku do podniesienia jakości własnego życia. Zachęcam do przejścia na wyższy poziom działania – tak by wszystko robić z pasją i zaangażowaniem! Bo satysfakcja z pracy poprawia także jakość w pozostałych obszarach życia.
 

Moje doświadczenia zawodowe wiążą się z informatyką, sprzedażą i marketingiem. Z tego względu artykuły dotyczą właśnie tych obszarów. Mam nadzieję, że znajdziesz w moich artykułach coś, co pomoże Ci odkryć własne talenty do pozyskiwania klientów, sprzedawania i wprowadzania innowacji ułatwiających pracę.
 

W artykułach przeczytasz odpowiedzi na te i podobne pytania. Znajdziesz tu konkretne instrukcje „krok po kroku”, które możesz od razu zastosować w swojej firmie. Ale i odszukasz (mam taką nadzieję) inspirację do wzbogacania własnego doświadczenia zawodowego o techniki, które sprawdziły się u innych.

 

Jeśli dojdziesz do wniosku, że wdrażanie na własną rękę marketingu i sprzedaży w Internecie jest dla Ciebie zbyt czasochłonne, to zapoznaj się z alternatywnym rozwiązaniem: 

pozyskiwanie klientów i zamówień bez zbędnej straty czasu

 

Skorzystasz wówczas z mojego ponad 20-to letniego doświadczenia: w tworzeniu ofert handlowych, w negocjowaniu z klientami, w robieniu deal’e  na setki tysięcy zł. Ale także z praktyki nadzorowania pracy handlowców, korygowania wzorów pism i przechwytywania od konkurencji najskuteczniejszych technik sprzedaży. W usługi wkładam również całe to moje doświadczenie związane z wdrażaniem metod sprzedaży opartych o marketing internetowy i sprawdzone (zawsze skuteczne) handlowe działania offline.

blank

Podpis elektroniczny w postaci "Profilu Zaufanego" możesz wykorzystać do załatwiania firmowych spraw w urzędach państwowych. Oszczędza to sporo czasu. Oto linki pomocne w założeniu Profilu Zaufanego na portalu ePUAP oraz kilka linków bezpośrednich do konkretnych wniosków np. do portalu CEIDG czyli Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej gdzie możesz elektronicznie założyć działalność gospodarczą lub dokonać zmian w danych w już istniejącej firmie.

...

blank

Wideo nr 2, w którym pokazuję system wystawiania oferty handlowej z użyciem inteligentnego szablonu. Zobacz i zastosuj u siebie automatyczny proces tworzenia oferty, który:

  • zapewnia, że Twoje oferty będą sprzedawać, ponieważ tworzone są w oparciu o wzór najskuteczniejszy dla Twojego biznesu,
  • ułatwia Ci szybkie tworzenie ofert oraz gwarantuje, że oferta będzie zawierała wszystkie niezbędne elementy umiejscowione we właściwej kolejności,
  • pozwala na dobre dopasowanie treści oferty do potrzeb i oczekiwań potencjalnego Klienta, dzięki czemu łatwiej będzie Ci pozyskać Klienta,
  • umożliwia szybsze wdrożenie do pracy nowego handlowca, dzięki temu, że system jest zautomatyzowany
  • daje również możliwość systematycznego badania i podnoszenia skuteczności oferty.

Taki system możesz zbudować w oparciu ...

blank

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym

Jedyne co musisz zrobić by zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym, to skrupulatnie wykorzystać wszystkie atuty, których nie ma handel wirtualny. 8 konkretnych sposobów znajdziesz poniżej.

Nim jednak do nich przejdziesz chcę zwrócić twoją uwagę na jeden aspektem – nie do pominięcia przy sprzedaży w sklepie stacjonarnym. Zastanów się nad rolą sprzedawcy w twoim sklepie stacjonarnym.  Czy ma to być człowiek od podawania i kasowania, Doradca, miły Gość czy Ekspert od asortymentu? Sprzedawca jest jednym z głównych filarów zwiększania sprzedaży w sklepie stacjonarnym. Jak tą wiedzę wykorzystać przy dzisiejszych brakach kadrowych? Do tematu wrócę pod koniec tego ...

blank

Jak zwiększyć obroty sklepu (stacjonarnego i internetowego)

11 pomysłów na zwiększenie sprzedaży w sklepie, które przynoszą wzrosty obrotów o kilka do kilkunastu procent i 1 sposób na wzmocnienie ich działania. Opisane tu metody w większości są nisko kosztowe i dostępne do stosowania zarówno w sklepie stacjonarnym jak i w e-commerce. Wymagają jedynie inwencji (twórczego wykorzystania) i konsekwentnego wdrożenia.
 

Podstawą przedstawionych pomysłów jest wykorzystanie reguły psychologicznej mówiącej o zwiększaniu wartości oferty w oczach klienta do poziomu uzyskania tzw. „oferty nie do odrzucenia”. W podsumowaniu na końcu artykułu znajdziesz również podpowiedź jak mając skromniejszy budżet od sieci handlowych zbudować własną ofertę nie do ...

blank

Technika sprzedaży: parafrazowanie wypowiedzi klienta

Parafrazowanie to technika negocjacyjna, która polega na powtórzeniu (nie dosłownym lecz sparafrazowanym) wypowiedzi klienta w celu uzasadnienia składanej oferty lub w celu zamknięcia sprzedaży. Wykonuje się ją w czterech krokach:

  1. zadanie pytania istotnego dla uzyskania postępu w procesie sprzedaży,
  2. wysłuchanie odpowiedzi klienta, w której argumentuje on swoją obawę lub oczekiwanie,
  3. powtórzenie przez handlowca – własnymi słowami – sensu wypowiedzi klienta z pytaniem o potwierdzenie „sedna sprawy”,
  4. ponowne powtórzenie przez handlowca – własnymi słowami – argumentów klienta z jednoczesnym zaproponowaniem rozwiązania (produktu) i złożeniem prośby o zatwierdzenie tego rozwiązania. ...

Największy wróg skutecznej sprzedaży

Czy zastanawiasz się co jest największą przeszkodą w skutecznym wdrożeniu technik sprzedaży?

Co powoduje, że składanie ofert handlowych nie przysparza sprzedaży? Jak każdy przedsiębiorca wstając rano zaczynam myśleć o klientach i sprzedaży. Myślę o dokończeniu zdobytych zleceń. Wybiegam w przyszłość i zaczynam zastanawiać się do kogo wysłać ofertę oraz w jaki sposób pozyskać kolejne zamówienie. Tak! potrzebuję klientów tak samo jak Ty. Na szczęście dla mnie mam wystarczająco dużo doświadczenia (i gotowych do wykorzystania pomysłów na ofertę) aby po prostu przejść do działania, które tak czy owak zakończy się zdobyciem kolejnego klienta. Mój optymizm nie wypływa jednak z posiadania doskonałej oferty, ...

blank

Jak oddelegować na pracownika odpowiedzialność za sprzedaż

Czyli jak sprawić aby handlowiec zaangażował się, sprzedawał dużo i nie kombinował.
W tym artykule znajdziesz opis kilku prostych działań, które pomogą Ci skutecznie oddelegować sprzedaż z pożytkiem dla firmy i handlowca.  


Delegowanie to w istocie przekazanie konkretnych celów wraz z niezbędnymi uprawnieniami potrzebnymi do ich realizacji. Niby oczywiste – zatrudniasz kogoś, mówisz mu, że od dzisiaj to on odpowiada za to, by sprzedaż osiągała określone przez Ciebie wartości. Spodziewasz się profesjonalizmu, zaangażowania i lojalności.
A jak jest? – sam wiesz.

Przeważnie do pracy przychodzi człowiek, który ma doświadczenie handlowe zdobyte w ...

blank

Jeżeli prowadzisz firmę i jesteś zdecydowana lub zdecydowany przejąć kontrolę nad wszystkimi sprawami, które dopominają się Twojej uwagi. Chcesz mieć porządek "w papierach firmy", chcesz kończyć na czas wszystkie rozpoczęte sprawy i pragniesz systematycznie kontrolować wykonanie zadań powierzonych pracownikom.

Jeżeli dodatkowo wymagasz aby komputer faktycznie pomagał Ci w pracy i ułatwiał realizację codziennych często wykonywanych czynności, to ... czytaj dalej.

Technika zarządzania sprzedażą, która cię zaskoczy

eGroupWare to program do wsparcia pracy grupowej i kontroli obiegu dokumentów elektronicznych. Dlaczego piszę o tym programie, a z dwóch powodów:

  1. Ma on prostą budowę (interfejs) ale doskonale nadaje się do planowania i kontrolowania prac związanych z marketingiem, ...

blank

Dlaczego strategia firmy ma znaczenie?

W strategii odzwierciedlasz wszystkie wartości, którymi chcesz się dzielić: z klientami, z inwestorami, z dostawcami i z pracownikami. Jak nie przyłożysz się i nie opiszesz strategii własnej firmy, to później stając przed codziennymi wyborami będziesz miał utrudnione podejmowanie niemal każdej decyzji. Dlatego właśnie opisanie strategii jest takie ważne (o ile oczywiście przykładasz wagę do podejmowania właściwych decyzji).

Strategia firmy - przykład.

Analiza rozwoju firmy bez i z opisaną strategią.

Czy entuzjazm może zastąpić strategię?

Wyobraź sobie taką sytuację (niestety często jest to bardzo realna sytuacja)

Twój biznes kręci się nazwijmy to - tak sobie, więc sięgasz po pomysł rozwoju działalności w ...

lejek sprzedaży - technika zadawania pytań handlowych

Czyli zastosowanie w sprzedaży - lejka (odpowiednich pytań)

Czym jest technika lejka sprzedaży i na jakiej zasadzie działa? Gdzie można jej użyć? Jak stosować ją w praktyce? Jak podnieść skuteczność sales fannel’a? Sales Fannel – lejek sprzedażowy - to metodologia stosowana do pozycjonowania klientów. Generalnie jest to pojęcie porządkujące możliwości „zakupowe” odbiorców w odniesieniu do ich ilości. Od największej liczby odbiorców, którym można sprzedać niedrogi produkt z małym zyskiem. Do najwęższej grupy najbogatszych, którzy kupują te najdroższe produkty sprzedawane z kosmicznie nieprzyzwoitą marżą. W dalszej części artykułu zapoznasz się ze szczegółami techniki, która wykorzystuje lejek sprzedaży na poziomie bezpośredniego kontaktu z klientem.

Chcesz zautomatyzować swoją sprzedaż w oparciu o mechanizmy lejka ...

Najważniejszy nawyk handlowca

Co jest najważniejszą techniką sprzedaży?

Jeśli sprzedajesz osobiście i/lub zarządzasz pracą kilku handlowców i chcesz regularnie pozyskiwać nowych klientów oraz konsekwentnie sprzedawać im swój towar oraz usługi to:

Przeczytaj o nawyku, którego brak może zrujnować twoje plany sprzedażowe.

Profesjonalny handlowiec

Jesteś profesjonalistą i jestem przekonany, że masz wystarczająco dużo wiedzy aby zdobywać nowych klientów oraz aby przekonywać ich do zakupu tego co oferujesz.

Zajmując się profesją aktywnej sprzedaży z pewnością wypracowałeś lub wypracowałaś swój własny sposób osiągania sukcesów. Ale przecież zawsze może być lepiej.

To co znajdziesz poniżej jest … niecodziennym spojrzeniem na rozwiązanie problemów, które być może również tobie utrudniają

...

blank

Jak co dzień parkuję samochód pod biurem. Wchodzę, witam się ze wszystkimi i od razu zaczynam przygotowywać się na „nowe wyzwania”. W błogiej ciszy poranka odpalam komputer. Parzę poranną porcję kawy i wybiegając myślami naprzód, planuję najbliższe godziny pracy.

Nagle ciszę przerywa dzwonek telefonu (cholera, stoję najbliżej). Padło na mnie - Odbieram i w słuchawce słyszę głos „lekko" poirytowanego mężczyzny. Z dwóch szybko wypowiadanych przez niego zdań dowiaduję się, że od godziny czeka z ekipą na dostawę farby.

Gdzie? Jakiej farby? O co właściwie chodzi? - Moje szare komórki wszczęły alarm. Zaczęło się.

 

Ta historia (na szczęście dla mnie) miała miejsce ...

W artykułach bloga opisane są techniki sprzedaży i sprawdzone „triki” sprzedażowe. Przeczytasz tu o tym: jak napisać ofertę handlową, co ludzi skłania do zakupu i jakich technik sprzedaży warto używać by zdobyć klientów. Nie jest to wiedza dla naciągaczy – opisuję uczciwe praktyki rzemiosła handlowego dla ludzi poważnie podchodzących do swojego zawodu.

 

Krótko o mnie: mam ponad 20-cia lat doświadczenia handlowego. Prowadzę z sukcesem własną firmę.

 

Generowanie LEAD’ów sprzedażowych z użyciem internetowych technik marketingowych to temat, w którym się specjalizuję. Dlatego w większości opublikowanych materiałów znajdziesz odniesienia do technik i „trików” przydatnych do zastosowania na stronie www w celu pozyskiwania maili i nr telefonów od osób – potencjalnych klientów.

Zapoznaj się z prezentowanymi tu technikami sprzedażowymi i marketingowymi.* Użyj ich i doskonal własny biznes.
 
*Część materiałów udostępniam tylko dla zarejestrowanych, bo nie wszyscy muszą wiedzieć na czym polega skuteczność w sprzedaży. Rejestracja na stronie jest za darmo i to się nie zmieni.

Gwarancja podwojenia liczby Lead'ów 

KLIKNIJ >>> 

Grafika do ilustracji oferty handlowej

Instrukcja pisania ofert sprzedaży

Pobierz za darmo instrukcję,
z którą napiszesz ofertę handlową, nawet jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłaś / nie robiłeś:

jak napisać ofertę w czterech krokach